داوری فوتبال
جدیدترین اخبار داوری فوتبال ایران وجهان

 

بخشی زاده و فروغی به مسقط می روند

دو داور ایرانی برای قضاوت در رقابتهای مقدماتی گروه اول زیر 22 سال آسیا در مسقط عمان انتخاب شدند.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، ازسوی کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا اکبربخشی زاده به عنوان داور وسط و رسول فروغی به عنوان کمک داور برای قضاوت در این رقابتها انتخاب شدند.

این رقابتها در گروه اول زیر 22 سال آسیا از سوم تا 13 تیرماه در مسقط برگزار خواهد شد.

 

نصیرلو و سهرابی درکویت قضاوت می کنند

دو داور ایرانی در رقابتهای فوتسال قهرمانی باشگاههای آسیا – کویت 2012 قضاوت می کنند.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، محمدرضا نصیرلو و علیرضا سهرابی در رقابتهای فوتسال قهرمانی باشگاههای آسیا کویت 2012 قضاوت می کنند.

این رقابتها از یک تا شش جولای در کویت برابر با 11 تا 16 تیرماه 90 برگزار می شود.

 


نایب رییس دپارتمان داوری فوتبال با بیان اینکه از انتخاب فریدون اصفهانیان به ریاست کمیته داوران خوشحال است گفت: امیدوارم با این انتخاب تعامل بین کمیته و دپارتمان داوری بیشتر شود.
به گزارش سایت داوران، یدالله سلیمانی درباره انتخاب فریدون اصفهانیان به عنوان رییس جدید کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: این انتخاب را به فال نیک می‌گیریم چون ایشان در زمان ریاست تاج در کمیته داوران عضو بوده و ما در دپارتمان داوری همیشه از راهنمایی‌های ایشان استفاده می‌کردیم. ان‌شاءالله در آینده هم این روند ادامه داشته باشد. من یقین دارم که با این انتخاب هیچ خللی در کار داوری کشور پیش نمی‌آید.
وی در ادامه با بیان اینکه اصفهانیان عضوی از جامعه داوری کشور است اظهار کرد: ایشان از جمله خوش‌نامان داوری ایران هستند که در گذشته‌های نه چندان دور قضاوت بازی‌های سخت و حساسی را سوت زده است. امیدوارم با ریاست اصفهانیان در کمیته داوران، تعامل بیشتری بین کمیته و دپارتمان داوری شکل بگیرد.
سلیمانی در پایان و با بیان اینکه شخصا از انتخاب اصفهانیان به ریاست کمیته داوران خوشحال است گفت: با این انتخاب، یکی از اعضای کمیته داوران کم شد و به همین دلیل رییس جدید باید یک پیشکسوت داوری را جایگزین خودش در کمیته داوران کند.
پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 10:29 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 


عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال با ابراز خرسندی از انتخاب فریدون اصفهانیان به ریاست کمیته داوران این فدراسیون او را بهترین گزینه برای این سمت دانست.
به گزارش سایت داوران ایران، رضا غیاثی درباره انتخاب فریدون اصفهانیان به ریاست کمیته داوران فدراسیون فوتبال اظهار کرد: اصفهانیان از نظر سوابق داوری و تحصیلی جزو بهترین‌های ایران و از افتخارات داوری کشور است. او در زمان ریاست من در کمیته داوران، سه سال پیاپی عنوان بهترین داور ایرانی را کسب کرد ولی همان زمان هم برخی به ما ایراد می‌گرفتند که چرا از او استفاده می‌کنیم. به هر حال ما به عملکرد او اعتقاد راسخ داشتیم.
وی در ادامه با بیان اینکه اصفهانیان از نظر شخصیت اجتماعی فردی شایسته است، گفت: او عضو شورای شهر زنجان و رییس اتحادیه شوراهای شهر و روستای استان زنجان است. او سال‌ها رییس هیات فوتبال این استان هم بوده و به همراه من و آقایان عسگری، سلیمانی و صفیری در کمیته داوران عضویت داشته است. بنابراین او با کار کاملا آشناست و در شرایط فعلی بهترین انتخاب ممکن برای تصدی ریاست کمیته داوران بود.
غیاثی همچنین با بیان اینکه اصفهانیان عضوی از خانواده کمیته داوران است خاطرنشان کرد: اگر او مایل باشد همه اعضای کمیته داوران تمایل دارند که در کارها به او کمک کنند. به هر حال رییس کمیته داوران حق دارد که اعضای مورد نظر خود را از طریق رییس فدراسیون به هیات رییسه معرفی کند. ما هم چه باشیم و چه نباشیم، دوست و همکار ایشان هستیم و علاقه‌مندیم که او در کارهایش موفق باشد چون موفقیت او، موفقیت جامعه داوری است.
پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 10:28 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 

فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران کشور شد

هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، با حضور کفاشیان، محمدنبی، آیت الهی، بهروان، شجاعی، رحیمی، عزیزی خادم، بهاروند، اصفهانیان و حسینی صبح امروز در دفتر رئیس فدراسیون برگزار شد.

به گزارش سایت داوران ایران و به نقل از سایت رسمی فدراسیون، بنا بر تصمیم هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران شد.

 

سرمربی تیم ملی فوتسال ضمن انتقاد از داوری های تورنمنت چهار جانبه چین، عملکرد داور ایرانی حاضر در این مسابقات را خوب ارزیابی کرد.

به گزارش سایت داوران ایران، علی صانعی سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: آقای باقری نماینده شایسته ای برای ایران بود و خوشحالیم که با ایشان در این سفر همراه بودیم.

صانعی افزود: تمامی تیم های از داوری ها ناراضی بودند ولی خوشبختانه آقای عبدالحیمد باقری عملکرد خوبی داشتند بطوری که حتی سرمربی تیم ملی ژاپن، آقای رودریگو نیز از قضاوت ایشان ابراز رضایت کرد.

چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 15:13 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 

يک مدير 41 ساله امور مالي اهل بندر ليسبون پرتغال ديدار پاياني ليگ قهرمانان اروپا در فصل 2012 – 2011 را سوت خواهد زد....*#
"پدرو پوئنکا"، داور ديدار شنبه شب بايرن مونيخ – چلسي در ورزشگاه "فوتبال آره‌نا" خواهد بود. 

اين داور پرتغالي از سال 1988 به قضاوت رقابت‌هاي فوتبال مي‌پردازد و از سال 2003 ديدارهاي بين‌المللي را هم سوت مي‌زند. او يکي از 12 داور نهايي يورو 2012 نيز شمرده مي‌شود. 

پوئنکا در 15 مسابقه‌اي که در ليگ قهرمانان سوت زده، دوبار داوري رقابت‌هاي بايرن مونيخ را بر عهده داشته است. البته پرافتخارترين باشگاه آلمان در هر دو بازي خانگي خود به قضاوت اين داور بازنده از زمين بيرون رفته است: بازي نخست سوم نوامبر 2009 در دور گروهي ليگ قهرمانان برابر بوردوي فرانسه بود. (2 بر صفر) بار ديگر هم 15 مارس 2011 در بازي برگشت دور يک هشتم نهايي ليگ برابر اينتر که با شکست 3 بر 2 باواريايي‌ها به پايان رسيد. 

پوئنکا در اکتبر 2010 خبرساز شد. او در بازي رئال مادريد – ميلان اندکي مانده به پايان نيمه نخست برخورد شديدي با مسوت اوزيل داشت و سرنگون شد. بازيکن تيم ملي فوتبال آلمان قصد داشت با کنار زدن داور براي خود فضاسازي کرده و در نهايت صاحب توپ شود. پوئنکا در نهايت در اين صحنه از نشان دادن کارت زرد به بازيکن ترک‌تبار قوهاي سپيد چشم پوشيد
چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 11:53 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 


[دانلود تصویر]
اسامی داوران قضاوت کننده در لیگ دسته دوم فوتسال از هفته نهم از سوی کمیته داوران اعلام شد.
به گزارش سایت رسمی فدراسیون،
28/2/91-هفته هفتم-ساعت 16:00
افزون پلاست-میلاد تنکابن
وحیدی فر-طاهری-سمیعی-سنجابی
شهدای جلین گلستان-سایپا اردبیل
پورخسروانی-توانا-قهرمانی-فریمانی
شوپی ملارد-هیات فوتبال همدان
موسوی-باستان-مردانی-کردی
سالکوشاهرود-باربن قزوین
شاهمرادی-موسوی-جانبکلو-رحمانی
اپتک کرج-بیمه حدیث ثزوین
رحیمی-ممبینی-قاسمی-شکوری
مقاومت چهارمحال و بختیاری-دایتی شیراز
فولادی-عالمی-نیسی-هدایت نیا
29/2/91-هفته هفتم-ساعت 16:00
بنیاد مسکن هرمزگان-گیتی پسند نوین
فلاح زاده-دل انگیز-قادری-محمدی
جام جم یزد-همیاری اراک
عسکری-حفیظی-غلامی-باقری
مس رفسنجان-پولاد گسترش لرستان
احمدی-مدانلو-قربانی-رحیمی
سجاد زابل-برق شیراز
وحدتی-قاسمی پور-حمزه-رودساز
مقاومت البرز-شهرداری نکاء
عباسی-فتحی-شفیعی-مسکونی
شاهین لردگان-کیان اصفهان
نقی زاده-رحیمی-نیسی-هدایت نیا
چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 10:19 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 پیرلوئیجی کولینا: یک داور نباید غافلگیر شود‌!


حتی بعد از ۶ سال از آخرین سوتی که زد و کارت قرمزی که نشان داد، باز هم یک چهره شناخته شده و شاخص در فوتبال اروپا به حساب می‌آید. پیر‌لوئیجی کولینا پس از ۲۸ سال قضاوت در سال ۲۰۰۵ بازنشسته شد در حالی که در کارنامه او افتخاراتی مثل فینال جام جهانی ۲۰۰۲، فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال ۱۹۹۹، فینال جام یوفا در سال ۲۰۰۴، فینال المپیک ۱۹۹۶، ۲۴۰ بازی در سری A ایتالیا و ۱۰۹ بازی بین‌المللی دیگر دیده می‌شود. کمیته تاریخ و آمار فدراسیون جهانی فوتبال نیز او را به عنوان بهترین داور تمام دوران فوتبال معرفی کرد. او در حال حاضر رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال ایتالیا و اوکراین است. مصاحبه او را با مجله چمپیونز می‌خوانید.

سرپرست داوران چه وظایفی بر عهده دارد؟

در سال ۲۰۱۰ میشل پلاتینی، رئیس یوفا این مسئولیت را برای آماده‌سازی داوران در بازی‌های مختلف اروپایی به من سپرد. هدف از این کار ارتقاء سطح داوران و کم کردن اشتباهات آن‌ها بود. بنابراین داوران باید قوانین و تفسیرهای مختلف آن را یاد می‌گرفتند. پایه این کار در فوتبال مدرن این است که داوران باید بتوانند بازی را بخوانند و در این راه، تلویزیون و اینترنت کمک بزرگی به آماده‌سازی داوران می‌کند. ما از ویدئو برای آموزش، راهنمایی و مشخص کردن اشتباهات داوری استفاده می‌کنیم.

میشل پلاتینی گفته بود که تلویزیون در حال کشتن داوری است.

تلویزیون در واقع یک مسابقه دیگر را به صورت مجازی و با استفاده از ده‌ها دوربین در زوایای مختلف، خلق می‌کند. داور یک انسان است که ممکن است اشتباه کند. اعتراض به داوری که به دوربین‌های تکنولوژیک دسترسی ندارد و نمی‌تواند صحنه آهسته موارد مشکو‌ک را ببیند، عادلانه نیست.

دلتان برای داوری تنگ نشده است؟

با آنکه ۶ سال از زمان بازنشستگی من می‌گذرد ولی هنوز هم دلم برای زمین بازی تنگ می‌شود. بیشتر از هر چیز دلم برای لحظه‌ای که وارد زمین می‌شوی، در رختکن آماده می‌شوی و هنوز سوت بازی را نزده‌ای، تنگ شده است. هر بار که آغاز یک بازی فوتبال را می‌بینم، آرزو می‌کنم جای داوری باشم که در سوتش می‌دمد. خیلی سخت است حسی را که در جریان یک بازی تجربه می‌کنی در جای دیگر هم تجربه کنی.

در داوری از کسی الهام می‌گیرید یا الگویی داشتید؟

نه. من هرگز برای خودم یک الگو نداشتم ولی سعی می‌کردم در هر جایی از هرشخصی چیزی یاد بگیرم.

در میادین بزرگی مسئولیت قضاوت را بر عهده داشتید. عملکرد خود را چطور ارزیابی می‌کنید؟

من فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال ۱۹۹۹ بین منچستریونایتد و بایرن‌مونیخ را سوت زدم. همچنین داور بازی فینال جام جهانی ۲۰۰۲ بین برزیل و آلمان بودم. هر دو خوب بودند. چنین موفقیت‌هایی به تمرین و کار زیاد و کمی شانس احتیاج دارد. البته شانس هم با کسانی است که به اندازه کافی آماده باشند.

سخت‌ترین تصمیمی که در بازی گرفتید چه بود؟

بازی فینال المپیک ۱۹۹۶ بین نیجریه و آرژانتین. برای همه حتی خود من واضح بود که امانوئل‌ آمونیکه در هنگام زدن گل برتری تیمش در آفساید بود اما کمک من اصرار داشت که این‌طور نیست. سخت‌ترین قسمت کار زمانی بود که باید از این تصمیم برابر اعتراض آرژانتینی‌ها دفاع می‌کردم.

بهترین نمونه بازی جوانمردانه‌ای که تا به حال دیده‌اید چه بوده است؟

۱۰ سال پیش، پائولو دی‌کانیو برای وستهام مقابل اورتون بازی می‌کرد. او موقعیت خوبی برای گل زدن داشت که وقتی دروازه‌بان مصدوم حریف را روی زمین دید، توپ را با دست برداشت و بازی را متوقف کرد. حرکت او عالی بود.

به یاد‌ماندنی‌ترین استادیوم؟

اولین باری که داوری کردم در استادیوم سلتیک پارک بود. از دیدن جمعی که همه لباس‌های سبز و سفید پوشیده بودند، دچار اضطراب شده بودم. ورزشگاه قدیمی ویمبلی هم برای من یاد‌آور خاطرات زیادی است.

چگونه یک داور را برای لیگ قهرمانان انتخاب می‌کنید؟

برای هر بازی مرحله گروهی با توجه به نوع و ملیت تیم‌هایی که با هم بازی دارند و شخصیت داور، گزینه مورد نظر را انتخاب می‌کنیم. قضاوت هر بازی توسط ناظر یوفا ارزیابی می‌شود و در پرونده داوران قرار می‌گیرد.

آیا تا به حال تیمی خواسته که بازی‌اش توسط داور خاصی قضاوت نشود؟

البته که نه.

توصیه خاصی به داوران جوان ندارید؟

باید بدانند که فوتبال مدرن از آن‌ها چه انتظاری دارد. فوتبال خیلی سریع شده و دانستن قوانین و خوب تمرین کردن دیگر کافی نیست. داوران باید روند بازی را درک کنند. یک داور باید ورزشکار باشد و از خودش مراقبت کند. به همین خاطر است که ما وزن، چربی، سرعت عکس‌العمل و قدرت دید آن‌ها را کنترل می‌کنیم. با این حال آن‌ها باید تاکتیک‌های روز دنیا را بدانند تا بتوانند به موقع در همه جای زمین حضور داشته باشند. داورها باید سیستم بازی هر تیم و نوع رفتار بازیکنان و حرکاتشان را بدانند. من همیشه به داوران می‌گویم که نباید اجازه دهند توسط چیزی غافلگیر شوند.

معایب و محاسن استفاده از تکنولوژی در داوری فوتبال چیست؟

بحث‌های زیادی در این مورد مطرح شده اما اتحادیه داوران همچنان اصرار دارد که تکنولوژی وارد قضاوت نشود. تجربه یوفا در استفاده از ۲ داور کمکی برای محوطه جریمه خیلی موفق بود. بعد از ۱۰۰ مسابقه در بیش از ۲ فصل نتایج قابل توجهی از این طرح به‌ دست آمده است بدین ترتیب که جلوی بازیکنانی که عادت داشتند در محوطه جریمه داور را فریب دهند، گرفته شد. آن‌ها حس می‌کردند که در این لحظه تحت مراقبت هستند.

اگر می‌توانستید قانونی را عوض کنید، آن قانون چه بود؟

بحث‌های زیادی در مورد قانونی موسوم به «‌جریمه سه‌گانه»‌ وجود دارد. بازیکنی که در محوطه جریمه مرتکب خطایی می‌شود و مانع به ثمر رسیدن یک موقعیت صددرصد گل می‌شود، کارت قرمز می‌گیرد، از بازی بعدی محروم و یک پنالتی به سود حریف اعلام می‌شود. این به اعتقاد من کمی زیاد است. موقعیت گل حریف با ضربه پنالتی جبران می‌شود و بازیکن خاطی با کارت قرمز و اخراج از زمین جریمه می‌شود. این جریمه‌ها به نظر من کافی است.
سه شنبه 26 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 14:35 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 

اسامی داوران قضاوت کننده در دیدار تدارکاتی گلساپوش یزد با تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان از سوی کمیته داوران ساحلی فدراسیون فوتبال اعلام شد.



گلساپوش یزد - تیم ملی ایران

سه شنبه 26 اردیبهشت ساعت 18

داوران : ابراهیم اکبرپور - علی اصغر یعقوبی - محمد شریفی - علی اکبر زارعی مقدم

*********************************************

گلساپوش یزد - تیم ملی ایران

چهار شنبه 27 اردیبهشت ساعت 17

داوران : ابراهیم اکبرپور - علی اصغر یعقوبی - علی اکبر زارعی مقدم- محمد شریفی
سه شنبه 26 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 14:34 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 آمار قضاوتهاي داوران و كمك داوران در ليگ برتر 91-1390

آمار داوران:
1- عليرضا فغاني 25 بازي
2- محسن تركي و سعيد مظفري زاده 24 بازي
3- احمد صالحي 23 بازي
4- محسن قهرماني 19 بازي
5- محمود رفيعي 18 بازي
آمار كمك داوران:
1- رضا سخندان 28 بازي
2- محمدرضا منصوري 27 بازي
3- محمدرضا ابوالفضلي 25 بازي
4-حسن كامراني فر و بابك داوري 22 بازي
5- رسول فروغي و محسن فريماني 20 بازي

 [تصویر:  18471772089990517609.jpg]

درروز بازی گهرزاگرس در بروجرد فرصتی دست داد تا جوانترین داورایران یعنی یونس موسوی با داوران این بازی گفت وگو کندواشنا شود.

 

مسعود عنایت برای تدریس دوره داوری رقابتهای زیر ۱۳ سال دختران آسیا به چین می رود.

به گزارش سایت داوران ایران، مسعود عنایت از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تدریس داوران رقابتهای زیر ۱۳ سال دختران آسیا انتخاب شده است.

این رقابتها در منطقه شرق آسیا در نانجینگ چین برگزار خواهد شد و عنایت از ۴ تا ۱۴ جون برابر با ۱۵ تا ۲۵ خرداد به نانجینگ خواهد رفت تا برای داوران منطقه شرق این رقابتها دوره آموزشی را برگزار کند.

یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 11:58 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 


عبدالحمید باقری داور ارزنده فوتسال کشور در تورنمت چهار جانبه چین حضور موفق دارد.
به گزارش سایت داوران ایران، در روز اول این مسابقات باقری در دیدار تیم های چین و ایران داور سوم بود. همچنین در روز دوم وی به عنوان داور دوم در بازی چین و رومانی انجام وظیفه کرد.
عبدالحمید باقری در روز پایانی به عنوان داور اول، بازی حساس تیم های چین و ژاپن را قضاوت خواهد کرد. در این بازی الکس از رومانی به عنوان داور دوم تعیین شده است.
نظارت این تورنمنت به عهده لی از مدرسان AFC و FIFA می باشد.

 علیرضا فغانی بهترین داور یازدهمین دوره لیگ برتر فوتبال شد

حسین عسگری، رییس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال درباره انتخاب بهترین داور و کمک‌ داوران یازدهمین دوره لیگ برتر با اعلام این خبر به ایسنا، گفت: به زودی در بیانیه‌ای رسمی اسامی بهترین داور و کمک‌داوران لیگ یازدهم را اعلام خواهیم کرد اما در حال حاضر علیرضا فغانی با توجه به اینکه هیچ گونه اشتباه تاثیرگذاری در رقابت‌های لیگ نداشته و میزان اشتباهاتش نسبت به تعداد بازی‌هایی که سوت زده، بسیار پایین است از نظر ما بهترین داور لیگ برتر خواهد بود.

 رییس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال ضمن تشریح برنامه‌های این بخش برای لیگ دوازدهم از عملکرد داوران در فصل یازدهم دفاع کرد.

به گزارش سایت داوران ایران و به نقل از ایسنا، حسین عسگری درباره عملکرد داوری‌های در دوره یازدهم مسابقه‌های فوتبال لیگ برتر اظهار کرد: معتقدم عملکرد داوران با توجه به حساسیت‌های مسابقه‌های این فصل رضایت‌بخش بود. به هر حال اشتباه‌های داوری همیشه هست و تمام شدنی هم نخواهد بود و این قضیه در روال فوتبال دنیا هم وجود دارد و طبیعی است اما مشکل آنجاست که در دنیا اشتباه‌های داوری بیش از حد بزرگ نمی‌شود.
وی افزود: اشتباه‌ها در تمامی بخش‌های فوتبال چه در عملکرد مربیان و بازیکنان و چه باشگاه‌ها و مسئولان وجود دارد اما در ایران اشتباه‌ در داوری بیش از هر بخش دیگر بزرگ جلوه داده می‌شود. در حالی که نباید فراموش کنیم تمام بخش‌های فوتبال مانند یک زنجیره به هم متصل هستند. برخی‌ها تصور می‌کنند داوران تحت هیچ شرایطی نباید اشتباه کنند اما این تصور درست نیست و بهتر است همه کمک کنیم اشتباه‌ها این قدر بزرگ جلوه داده نشده و از طرفی برای کاهش آن سعی و کوشش داشته باشیم. در بالاترین سطح از فوتبال دنیا که مسابقه‌های جام جهانی و لیگ قهرمانان اروپا جزو آن است، ما در حساس‌ترین بازی‌ها شاهد اشتباه‌های بزرگی از سوی داوران هستیم. نمونه آن لیگ قهرمانان اروپای فعلی است که دیدیم در مرحله نیمه نهایی اشتباه‌ها وجود داشت.
رییس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که میزان اشتباه‌های داوری در لیگ یازدهم نسبت به لیگ دهم کمتر یا بیشتر بوده، تصریح کرد: وضعیت اشتباه‌های داوری در لیگ یازدهم تقریبا در حد داوری بازی‌های لیگ دهم بوده است و نشان می‌دهد فوتبال روال خودش را در داوری هم طی می‌کند اما متاسفانه انتقادها نسبت به داوری در لیگ یازدهم نسبت به لیگ دهم بیشتر بود.
وی در واکنش به اینکه چه کار باید کرد تا انتقادها کمتر شود گفت: یکی از دلایل انتقادها به عدم مسئولیت‌شناسی برخی عناصر در فوتبال ارتباط دارد که هر کسی به خودش اجازه می‌دهد علیه داوری‌ها مصاحبه کند. ما حتی می‌بینیم یک بازیکن که به تیم ملی دعوت نمی‌شود علیه سرمربی مصاحبه کرده و خودش را محق می‌داند در حالی که در هیچ کجای دنیا چنین رویه‌ای وجود ندارد. در بحث داوری هم همین وضعیت وجود داشته و فکر می‌کنم باید اصلاح شود. همچنین بروز بیش از حد این مشکل به قوانین بازدارنده و وضعیت قوانین تنبیهی هم مرتبط است. فکر می‌کنم باید در آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها قوانین سخت‌گیرانه‌تری تعیین شود تا بتواند از میزان انتقادها نسبت به داوری کم کند.
عسگری تاکید کرد: آنچه مسلم است امکان ندارد تشکیلاتی در کمیته داوران روی کار بیاید که بتواند اشتباه‌ها داوری را به صفر برساند. فیفا با آن همه امکانات و تشکیلاتی که دارد و از برجسته‌ترین مدرسین دنیا هم استفاده می‌کند، نتوانسته اشتباه‌ها داوری را در جام جهانی به حداقل برساند. بنابراین حتی نباید تصور داشت اشتباه‌های داوری حتما فصل به فصل کاهش یابد. کمیته داوران با برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌هایی که انجام می‌دهد، هدفش کاهش میزان اشتباه‌ها در داوری است اما هیچ تضمینی برای کمتر شدن این اشتباه‌ها در هیچ جای دنیا وجود ندارد. مگر بازیکنان طراز اول دنیا اشتباه نمی‌کنند. نمونه‌اش کریستیانو رونالدو است که با آن همه گل زده در لالیگا حیاتی‌ترین پنالتی تیمش در لیگ قهرمانان را به هدر می‌دهد.
رییس دپارتمان داوری در بیان برنامه‌های جدید کمیته داوران برای فصل آینده گفت: ما در تعطیلات لیگ برنامه‌های فشرده‌ای را پیش‌رو داریم. عده‌ای فکر می‌کنند مسابقه‌ها که تمام شد داوران هم به تعطیلات می‌روند در حالی که در این مدت کلاس‌های آموزشی و آزمون‌های آمادگی جسمانی متعددی را در تمامی رده‌های فوتبال برگزار خواهیم کرد. فکر می‌کنم آزمون نهایی آمادگی جسمانی داوران که تعیین کننده حضورشان در لیگ دوازدهم خواهد بود در اواسط تیرماه برگزار شود. ضمن اینکه تا آن زمان کلاس‌های متعددی را برگزار خواهیم کرد. داوران و کمک‌داوران زیادی که شرایط اولیه را دارند تست خواهند داد که در نهایت از این بین ۲۷ تا ۳۰ داور و ۴۰ تا ۴۵ کمک‌داور برای لیگ دوازدهم انتخاب خواهند شد.
وی در پاسخ به این سوال که میزان حضور داوران جدید در لیگ دوازدهم به چه شکل خواهد بود نیز خاطرنشان کرد: ما در هفته پایانی لیگ یازدهم از چهار داور و هشت کمک‌داور جدید که برای اولین بار مسابقه‌های لیگ برتر را قضاوت می‌کردند، استفاده کردیم که این‌ها می‌توانند در لیگ دوازدهم اگر از عهده آزمون‌های آمادگی جسمانی برآیند، به صورت ثابت در لیگ دوازدهم قضاوت کنند و در برنامه‌ریزی‌های ما حضور خواهند داشت. از میان داوران فعلی هم هیچ داوری غیر از رفیعی در سن بازنشستگی قرار ندارد که رفیعی هم خودش مدتی از انجام قضاوت کناره‌گیری کرده است.
عسگری در واکنش به انتقادهای امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم تراکتورسازی به داوری‌ها که گفته است اگر اشتباه‌های هدایت ممبینی و محسن ترکی نبود الان تراکتورسازی قهرمان لیگ می‌شد، گفت: باشگاه‌های مختلفی از اشتباه‌های داوری متضرر شده‌اند. اما قطعا در برخی بازی‌ها از اشتباه‌های داوری سود برده‌اند. این موضوع را به صراحت می‌گویم و تاکید می‌کنم هیچ تیمی در لیگ برتر نمی‌تواند ادعا کند اشتباه‌های داوری صرفا به ضرر آن‌ها تمام شده است. امکان ندارد چنین موضوعی صحت داشته باشد. ممکن است ضرر بعضی تیم‌ها از اشتباه‌های داوری نسبت به منفعت‌شان کمی بیشتر باشد اما فقط کمی بیشتر. بنابراین تاکید می‌کنم میزان ضرر و سود تیم‌ها از اشتباه‌های داوری بسیار نزدیک به هم است.
وی ادامه داد: این قضیه برای همین تیم تراکتورسازی هم مصداق دارد و اگر آن‌ها در بعضی بازی‌ها ضرر کردند، قطعا اشتباه‌های داوران در سه، چهار مسابقه به سودشان بوده است اما متاسفانه آن جا که از اشتباه‌ها سود برده‌اند، سکوت می‌کنند اما وقتی به ضررشان می‌شود، در رسانه‌ها انتقاد می‌کنند. اگر تراکتورسازی سه، چهار امتیاز به خاطر اشتباه‌های داوری از دست داده، تیم‌های سپاهان و استقلال هم تقریبا همین وضعیت را داشته‌اند و در مقابل به یک نسبت تقریبا برابری از اشتباه‌ها سود برده‌اند. ما طبق روال برنامه‌ی کمیته داوران نسبت به این انتقاد واکنش نشان داده و پیگیری‌های حقوقی را انجام خواهیم داد.

 



عسگری: قضاوت های روز آخر لیگ برتر مطلوب بود
حسین عسگری رئیس دپارتمان داوران فدراسیون فوتبال در گفت و گو با سایت رسمی فدراسیون فوتبال قضاوت های هفته پایانی لیگ برتر را مطلوب دانست.
به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، وی در این باره گفت: خوشبختانه داوران در روز پایانی لیگ برتر به خوبی قضاوت کردند و مشکل خاصی از سوی ناظران گزارش نشده است. همچنین اشتباهات تاثیرگذاری که بتواند تیمی را از رسیدن به قهرمانی یا سهمیه آسیا محروم کند وجود نداشته و داوران هفته خوبی داشتند.
عسگری درباره استفاده از داوران جوان گفت: خوشبختانه آنها هم امتحانشان را خوب پس دادند و قضاوت های خوبی داشتند و در فصل آینده از این داوران استفاده خواهیم کرد.
رئیس دپارتمان داوری در پایان گفت: همیشه در هفته های پایانی لیگ برتر قضاوت ها حساس و پر حاشیه بوده اند اما امسال داوران در هفته های پایانی روزهای آرامی داشتند. امیدوارم در دوره آینده لیگ برتر هم این اتفاق بیفتد.
جمعه 22 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 14:28 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 


کنفدراسیون فوتبال آسیا ناظر داوری کشورمان را برای نظارت یکی از دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال جام این کنفدراسیون انتخاب کرد.

به گزارش سایت داوران ایران، کنفدراسیون فوتبال آسیا نظارت داوری دیدار القادسیه کویت – نادی الکویت کویت در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال جام AFC را به مسعود مرادی سپرد.

قضاوت این بازی که روز سه شنبه ۲۲ می ۲۰۱۲ (۲ خرداد ۱۳۹۱) در ورزشگاه “محمد الحمد” شهر کویت برگزار می‌شود، برعهده “علی حسن ابراهیم” از بحرین است. این داور بحرینی را در امر قضاوت بازی القادسیه کویت – نادی الکویت کویت دو هموطنش به نام‌های “خالد راشد سالم” و “نواب شاهین خلیفه” همراهی می‌کنند. داور چهارم بازی نیز “صاح محمد نور “از بحرین است.

 

بر امر قضاوت داوران در این بازی مسعود مرادی، ناظر داوری کشورمان نظارت خواهد کرد.


پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:33 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 عسگري در مورد اعتراض خداداد افشاريان به دپارتمان داوري و اينکه آنها رفتارهاي غيرمتعارف دارند، به فارس گفت: افشاريان هر طور که دوست دارد مي‌تواند صحبت کند. ايشان هر وقت در کميته داوران مسئول شد رفتار متعارفي از خود نشان دهد.


رئيس دپارتمان داوري در مورد اينکه افشاريان به اينکه به او نظارت کمي در داوري دارد، اعتراض کرده اظهار داشت: اين مسائل داستان خاصي دارد که آنها را در پايان فصل و پس از پايان مسابقات بازگو مي‌کنم. مي‌خواهم بدانم افشاريان کجاي نظارت است؟ او هنوز يک سال نشده که قضاوتش را کنار گذاشته و يکي از جديدترين ناظران داوري است. او تا بخواهد به پاي ناظراني مانند بک‌پور،فلاح، بهروان، غياثي، اصفهانيان و ... برسد، خيلي زمان نياز دارد. اين افراد 10-15 سال است ناظر داوري هستند. آتش افشاريان خيلي تند است و تازه به ميدان آمده است.
پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:32 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 داور بازنشسته فوتبال ايران با انتقاد از اعضاي دپارتمان داوري گفت که شرايط کنوني فقط موجب تاسف است.

خداداد افشاريان با انتقاد از عملکرد دپارتمان داوري فدراسيون فوتبال گفت‌: با وجود تلاش‌هايي که کفاشيان، نبي و مجموعه فدراسيون براي به روز رساني افکار همکاران شاغل در فدراسيون به کار گرفته‌اند باز هم رفتارهاي غير متعارفي از سوي دپارتمان داوري رخ مي‌دهد که شائبه گروه‌گرايي در اين دپارتمان با استفاده از امکانات فدراسيون را در ذهن به وجود مي‌آورد. من داور بين المللي بوده‌ام و در دو کلاس اخير هماهنگي شرکت کردم و اعتراضم را در حضور داوران به گوش اعضاي دپارتمان رساندم اما نتيجه نگرفتم.

اين داور بازنشسته تصريح کرد: اين افراد نظارت را مخصوص عده‌اي خاص از قبيله خودشان قرار داده‌اند. من اين مسائل را با اعضاي دپارتمان در ميان گذاشتم ولي چون آنها پاسخگو نبودند ترجيح مي‌دهم اينگونه اعتراضم را اعلام کنم.افشاريان اظهار داشت: چرا امثال من، عنايت، شکور و مرادي که سال‌ها براي داوري کشور افتخار کسب کرده‌ايم را به برخي دوستان خود با درجات پايين‌تر و سطح سواد کمتر فروخته‌اند؟ آنها به دليل عدم اطلاع از شيوه مديريت قادر نيستند تغيير رويه دهند و با وجود تمام احترامي که براي فدراسيون، هيئت‌رئيسه و دبيرکل فدراسيون قائل هستم بابت ادامه حضور چنين افرادي در دپارتمان داوري آن هم با چنين افکاري فقط مي‌توان تاسف خورد.

 عسگري در مورد اعتراض خداداد افشاريان به دپارتمان داوري و اينکه آنها رفتارهاي غيرمتعارف دارند، به فارس گفت: افشاريان هر طور که دوست دارد مي‌تواند صحبت کند. ايشان هر وقت در کميته داوران مسئول شد رفتار متعارفي از خود نشان دهد.


رئيس دپارتمان داوري در مورد اينکه افشاريان به اينکه به او نظارت کمي در داوري دارد، اعتراض کرده اظهار داشت: اين مسائل داستان خاصي دارد که آنها را در پايان فصل و پس از پايان مسابقات بازگو مي‌کنم. مي‌خواهم بدانم افشاريان کجاي نظارت است؟ او هنوز يک سال نشده که قضاوتش را کنار گذاشته و يکي از جديدترين ناظران داوري است. او تا بخواهد به پاي ناظراني مانند بک‌پور،فلاح، بهروان، غياثي، اصفهانيان و ... برسد، خيلي زمان نياز دارد. اين افراد 10-15 سال است ناظر داوري هستند. آتش افشاريان خيلي تند است و تازه به ميدان آمده است.
پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:31 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 يک مجمع فقه اسلامي در سودان، حکم سجده کردن ورزشکاران و تمارض جهت گرفتن پنالتي را اعلام کرد.


مجمع فقه اسلامي در سودان سجده کردن ورزشکاران بر روي زمين را پس از شادماني بخاطر پيروزي، به عنوان نوعي شکر براي خداوند جايز دانسته است. 

اين مجمع در ادامه خاطر نشان کرد: «پس از سجده شکر، بجا آوردن سلام واجب نيست و براي انجام آن نيازي به رو به قبله بودن نمي باشد.» اين مجمع فقهي، سجده اي که بازيکنان فوتبال پس از رسيدن به گل يا پيروزي در زمين فوتبال انجام مي دهند را در انتشار و تبليغ اسلام سهيم مي داند. اين در حالي است که عده اي از علماء با انتقاد از اين حرکت پرسيده بودند که مگر گل زدن يک نعمت است تا به خاطر آن شکر خدا بجا آورده شود؟ در همين راستا، دو عالم سعودي نيز، تمارض بازيکنان فوتبال براي گول زدن داور به جهت گرفتن پنالتي يا گرفتن ضربه آزاد به منظور رسيدن به گل، حرام دانستند. 

"عبدالله مطلق" يکي از اين دو عالم سعودي گفته است که اين کار يک نوع گول زدن و دروغ گفتن است و حرام شرعي به حساب مي آيد و بازيکن زماني که اين کار را انجام دهد مرتکب گناه مي شود مخصوصا زماني که بازيکن به خدا سوگند ياد کند که در اينجا بازيکن مرتکب يکي از گناهان کبيره اي شده است که بر هر مسلماني واجب است از آن اجتناب کند.
چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 23:13 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 

حاجی پور داور سپاهان - مس، زرگر داور تراکتور - ملوان

اسامی داوران قضاوت کننده از هفته سی و چهارم لیگ برتر از سوی کمیته داوران اعلام شد.

 

 به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال،

جمعه 22 اردیبهشت 91

فولاد خوزستان – پرسپولیس ،ورزشگاه الغدیر اهواز، ساعت 18

محمدرضا اکبریان  غلام آموزگار  علیرضا ایلدروم  جمشید محمدی ناظر: نادر جعفری 

داماش گیلان – شهرداری تبریز، ورزشگاه شهید عضدی رشت، ساعت 17

حسن اکرمی  حسن توماری  بابک عباسقلی زاده  رضا عادل  ناظر: محمدعلی فروغی

تراکتورسازی تبریز- ملوان انزلی، ورزشگاه یادگار امام(ره)، ساعت 19:20

حسین زرگر  رسول فروغی  علی میرزابیگی  محمد ملکی  ناظر: حسین خوشخوان  ناظر ویژه : فریدون اصفهانیان

مقاومت سپاسی – صبای قم، ورزشگاه حافظیه شیراز، ساعت 19:20

محسن ترکی  بهرام نقوی  مهدی عالیقدر  پیمان فرخی مهر  ناظر: ایرج نظری

راه آهن – شاهین، ورزشگاه اکباتان، ساعت 17

موعود بنیادی فر  حمید سبحانی  حمیدرضا کنعانی  وحید صالحی  ناظر: مسعود عنایت

مس کرمان – ذوب آهن، ورزشگاه باهنر کرمان، ساعت 17

جواد شرفی  حسن ظهیری  رضا عبدوس  محمد کمانی  ناظر: غلام سلیمانی

فولادمبارکه سپاهان- مس سرچشمه، ورزشگاه فولادشهر، ساعت 19:20

البرز حاجی پور  حسین خانبان  حمید غمزه  مهدی سیدعلی  ناظر: حسین عسگری

سایپا – نفت آبادان، ورزشگاه انقلاب کرج، ساعت 17

حمید حاج ملک  جهانبخش آرمان  اسد حاج محمد  مجید سیفی آذر  ناظر: اسماعیل صفیری

استقلال- نفت تهران، ورزشگاه آزادی، ساعت 19:20

سعید مظفری زاده  رضا سخندان  بهرام کیانی  ایرج ساعدی  ناظر: رضا غیاثی

 حسین عسگری رئیس دپارتمان داوری در گفت و گو با سایت رسمی فدراسیون فوتبال، درباره حضور داوران جوان در لیگ برتر به نکاتی اشاره کرد.

به گزارش سایت داوران ایران، رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال در این باره گفت: ۴ داور و ۸ کمک داور جوان برای اولین بار در لیگ برتر سوت خواهند زد. این داوران و کمک داوران تجربه قضاوت و کارنامه بسیار خوب در رقابتهای لیگ یک و دو دارند و برای اولین بار است در رقابتهای لیگ برتر قضاوت می کنند.

وی ادامه داد: ما این داوران را برای بازیهای غیرحساس لیگ برتر در هفته آخر در نظر گرفته ایم. این کار کمیته داوران نشان می دهد که ما به پشتوانه سازی در داوری ایران اهمیت می دهیم و با توجه به اینکه داوران خوب ما مثل مرادی، ممبینی، رفیعی و تورج حق وردی به دلایل مختلفی مثل بازنشستگی و مصدومیت و خداحافظی از داوری کنار رفته اند ما باید نسل جوان را جایگزین کنیم و احساس می کنیم در دیدارهای غیرحساس هفته آخر فرصت مناسبی برای محک زدن آنها وجود دارد.

عسگری ادامه داد: ما این داوران جوان را نزدیک به یک سال و چند ماه است که در لیگ های مختلف زیرنظر داشته ایم و این اتفاق درتاریخ لیگ برتر برای اولین بار است که می افتد. امیدوارم که باشگاههای لیگ برتری جهت تزریق خون تازه به رگهای داوری ایران با جامعه داوری همکاری لازم را داشته باشند.

وی در پایان گفت:دو داور از چهار داور جوان بازیهای روز جمعه ۲۷ ساله بوده و دو داور دیگر ۳۱ و ۳۵ ساله هستند. کمک داوران هم در بازه سنی ۲۵ تا ۳۵ قرار دارند.

 حضور عبدالحمید باقری در تورنمت بین المللی فوتسال چین به عنوان داور

تورنمنت چهارجانبه فوتسال چین با حضور تیم های ایران، چین، ژاپن و رومانی به مدت هفت روز در شهر هانزو کشور چین برگزار خواهد شد.

به گزارش سایت داوران ایران، عبدالحمید باقری داور فوتسال ایران نیز به عنوان داور، نماینده ایران در این دوره از مسابقات خواهد بود. وی امشب جهت حضور در این مسابقات ایران را به مقصد چین ترک کرد.

باقری سابقه حضور در لیگ فوتسال از اولین دوره و چند تورنمنت معتبر را دارد.

اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال می شود.

سه شنبه 19 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 22:7 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 

داوران ديدار احتمالي سپاهان اصفهان – استقلال تهران، کره ای هستند

كنفدراسيون فوتبال آسيا با ارسال نامه اي به فدراسيون فوتبال، اسامي داوران برنده ديدارهاي الاهلي يا سپاهان ايران در برابر تيمهاي استقلال يا الريان قطر را اعلام كرد.

به گزارش سايت رسمي فدراسيون فوتبال، اسامي داوران ديدار مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان كه در تاريخ دوم خرداد 91 در جده  عربستان يا اصفهان برگزار مي شود به شرح زير است :

داور : كيم دونگ جين از كره جنوبي

كمك داور اول : جئونگ ها سانگ از كره جنوبي

كمك داور دوم : يانگ بيونگ يون از كره جنوبي

داور چهارم : كيم سانگ وو از كره جنوبي

ناظر بازي: چانگ چين فان از چين تايپه

ناظر داوري : عبدالرحمان عبدالخالق از بحرين

البته ممکن است که استقلال و سپاهان در این مرحله هم به مصاف هم نروند اما تک دیدار مرحله یک هشتم نهایی بین تیم های اول گروه سوم و دوم گروه اول را تیم داوری از کره جنوبی قضاوت خواهند کرد.

سه شنبه 19 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 22:6 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 

ترکی  یک بازی مرحله یک هشتم نهایی را سوت می زند

كنفدراسيون فوتبال آسيا با ارسال نامه اي به فدراسيون فوتبال، از قضاوت داوران ايراني در مرحله يك هشتم نهايي لیگ قهرمانان آسیا خبر داد.

به گزارش سايت رسمي فدراسيون فوتبال، اسامي داوران ديدار فوق كه در تاريخ 9 خرداد 91 در يكي از شهرهاي سئونگنام كره جنوبي يا ناگوياي ژاپن يا گاسفرد استراليا برگزار مي شود به شرح زير است:

داور : محسن تركي از ايران

كمك داور اول : محمدرضا ابوالفضلي از ايران

كمك داور دوم : رسول فروغي از ايران

داور چهارم : يداله جهانبازي از ايران

سه شنبه 19 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 22:5 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 

مظفری زاده به اردن می رود

كنفدراسيون فوتبال آسيا با ارسال نامه اي به فدراسيون فوتبال، از قضاوت داوران ايراني در مرحله يك هشتم نهايي AFC CUP2012 خبر داد.

 به گزارش سايت رسمي فدراسيون فوتبال،مظفري زاده و گروهش ديدار الوحدت اردن در برابر يكي از تيمهاي اربيل عراق،كاظمه كويت و الاوروبا يمن را قضاوت مي كنند.

اسامي داوران ديدار فوق كه در تاريخ 3 خرداد 91 در امان پايتخت اردن برگزار مي شود به شرح زير است :

داور : سعيد مظفري زاده

كمك داور اول : داوود رفعتي از ايران

كمك داور دوم : سعيد علي نژاديان

داور چهارم :اكبر بخشي زاده از ايران

ناظر بازي : سلمان نمشان از عربستان

ناظر داوري : احمد يعقوب جمعه از امارات

 

عسگری: فغانی دیدار گهر زاگرس و ایرانجوان را سوت می زند

حسین عسگری رئیس دپارتمان داوری اعلام کرد بهترین داوران را برای چهار دیدار حساس هفته پایانی لیگ برتر انتخاب خواهیم کرد.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، رئیس دپارتمان داوری در این باره گفت: چهار دیدار حساس در هفته پایانی لیگ برتر داریم که کمیته داوران بهترین داوران را برای آنها انتخاب خواهد کرد. البته برای دیدارهای حساس، ناظر داوری ویژه هم خواهیم گذاشت. البته خوشبختانه در دیدارهای حساس هفته 33 مشکل خاصی نداشتیم. عسگری ادامه داد: من پیش بینی می کنم داوران در هفته آخر هم به خوبی قضاوت کنند اما به هر جهت فوتبال است وغیرقابل پیش بینی. کمیته داوران امیدوار است که داوران در هفته پایانی به خوبی قضاوت کنند. وی در پایان اسامی داوران قضاوت کننده دیدار گهر زاگرس درود و ایرانجوان بوشهر را که فردا ساعت 16 در ورزشگاه شهرداری بروجرد به این ترتیب اعلام کرد که علیرضا فغانی داور وسط، حسن کامرانی فر و بابک داوری کمک داوران و داور چهارم تورج حق وردی خواهد بود. ناظر داوری این دیدار هم غلامرضا بهروان است.

سه شنبه 19 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 11:39 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 


امید جمالی ناظر یک دیدار از سری رقابتهای ای اف سی کاپ شد.
به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، امید جمالی ناظر دیدار تیم های الاتفاق عربستان یا کویت اس سی و الفیصلی اردن یا القادسیه کویت یا السوایک عمان یا الاتحاد سوریه شد.
این دیدار که دوم خرداد 91 برگزار خواهد شد را یک تیم داوری از لبنان قضاوت خواهد کرد. ناظر داوری این دیدار از کشور بحرین است.
 
سه شنبه 19 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 11:38 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 


انتخاب مسعود عنایت به عنوان ناظر سر داوری رقابتهای گروه ششم زیر22 سال 
از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، مسعود عنایت به عنوان ناظر یک دیدار رقابتهای AFC CUP  مشخص شد.
به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، یک تیم داوری از بحرین برای قضاوت دیدار الفیصلی اردن یا القادسیه کویت یا السویک عمان با الاتفاق عربستان یا کویت اس سی کویت یا الاهد لبنان انتخاب شده است که مسعود عنایت به عنوان ناظر داوری این بازی در دوم خرداد 91 انتخاب شده است. ناظر این بازی از کشور کره جنوبی است. همچنین وی به عنوان سر ناظر داوری رقابتهای گروه ششم مقدماتی زیر22 سال در لائوس ویتنام انتخاب شده است. این رقابتها از 3 تیر 91 آغاز خواهد شد.
دو شنبه 18 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 22:10 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

عسگری: گل دوم استقلال با اشتباه داور در گرفتن خطا به ثمر رسید
حسین عسگری، رئیس دپارتمان داوری در گفت و گو با سایت رسمی فدراسیون فوتبال درباره عملکرد داوران در هفته سی و سوم به نکاتی اشاره کرد.
به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، وی گفت: خوشبختانه از عملکرد کلی داوران در هفته ای که گذشت راضی هستیم و با اینکه دیدارهایی حساس برگزار شد اما داوران کمترین اشتباهات را داشتند. البته چند اشتباه هم بود که تاثیرگذار بود اما نه آنقدر که بتواند سرنوشت را عوض کند.
عسگری ادامه داد: در بازی شاهین – سایپا ، پنالتی اولی که به نفع شاهین گرفته شد با اشتباه داور اتفاق افتاد. البته با توجه به اینکه شاهین دو بر صفرعقب بود و سایپا هم چه می برد و چه می باخت و چه مساوی می کرد در لیگ ماندنی شده بود و این شاهین بود که باید تلاش می کرد تا به پیروزی برسد اما به هر جهت داور به جز این صحنه اشتباه تاثیرگذار دیگری نداشت.
رئیس دپارتمان داوری در ادامه گفت: گل دوم استقلال در ذاتش درست بود اما خطایی که منجر به ارسال توپ به روی دروازه توسط فریدون زندی اتفاق افتاد با اشتباه همان کمک داوری گرفته شد که گل اول نفت آبادان را به خوبی پذیرفت و آفساید نبودن آن را به خوبی تشخیص داد. خطایی روی خسرو حیدری اتفاق نیفتاده بود که کمک اشتباه کرد و گل به ثمر رسید. البته دو بازیکن استقلال در حین ورود توپ به درون دروازه تاثیری روی توپ و دید دروازه بان نداشتند و توپ هم به آنها اصابت نکرد تا گل دوم به درستی به ثمر برسد.
عسگری در پایان گفت: در دیگر بازیهای حساس نظیر سپاهان و ذوب آهن، تراکتورسازی و مس سرچشمه و نفت تهران – داماش تهران مشکل خاصی دیده نشد.

 


[دانلود تصویر]
انتخاب عسگري به عنوان ارزياب داوري
كنفدراسيون فوتبال آسيا با ارسال نامه اي به مهدي محمد نبي دبير كل فدراسيون فوتبال، از انتخاب نايب رئيس كميته داوران به عنوان ارزياب داوري خبر داد.
به گزارش سايت رسمي فدراسيون فوتبال، حسين عسگري براي ارزيابي فراس طويل داور سوريه اي ديدار لبنان - اردن به كشور لبنان سفر خواهد كرد.
لازم به ذكر است نايب رئيس كميته داوران در تاريخ 29 ارديبهشت 91  قضاوت اين داور سوريه اي را مورد ارزيابي قرار خواهد داد.
گفتني است اين اولين ارزيابي اين داور براي انتخاب وي به عنوان داور اليت آسيا است.
پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 13:45 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 


[دانلود تصویر]
اسامی داوران قضاوت کننده در هفته سی و سوم از سوی کمیته داوران اعلام شد.
 به گزارش سایت رسمی فدراسیون،
هفته سی و سوم 
یکشنبه 17/2/91
پیروزی – راه آهن – ساعت 17-آزادی تهران
محسن ترکی-حسن کامرانی فر-داود رفعتی-اکبریان-ناظر: سید رضا غیاثی
نفت تهران-داماش- ساعت 17-دستگردی تهران
فتاحی-کهوری-فراهانی-سید مهدی سید علی-ناظر: حاتم بک پور
ملوان – فولاد اهواز – ساعت 17 – تختی انزلی
سعید مظفری زاده-عیوض محمدی-الوندی-رسول رهبرفام-ناظر: غلامرضا بهروان
شهرداری تبریز-فجرسپاسی- ساعت 17-یادگارامام(ره)تبریز
البرز حاجی پور-حسین خانبان-ویشگاهی-ملکی-ناظر: فریدون اصفهانیان
شاهین بوشهر- سایپا- ساعت 17-شهید بهشتی بوشهر
تورج حق وردی-فریمانی-طوری-بنیادی فر-ناظر: بحرینی
صبای قم- مس کرمان- ساعت 17-یادگار امام(ره) قم
حاج بابایی-کیانی-قاسمی-جمشهید دانش مهر-ناظر: یداله با عزم
مس سرچشمه- تراکتورسازی- ساعت 17-باهنر کرمان
سعید بخشی زاده-فرح نیا-زارع-محمدی-ناظر: تقی پور
ذوب آهن- فولادمبارکه سپاهان- ساعت 17-فولادشهر اصفهان
جهانبازی-رضا سخندان-رسول فروغی-حسین زرگر-ناظرم اسماعیل صفیری
نفت آبادان-استقلال تهران- ساعت 17-تختی آبادان
فغانی-داوری-نوری-کرمانشاهی-ناظر: میرزابیگی
سه شنبه 12 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 22:29 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 روز معلم که می‌شود خیلی‌ها یاد دوران درس و مدرسه خود می‌افتند، روزهایی که در زنگ ورزش با هم‌کلاسی‌های خود ورزش می‌کردند و معلم ورزش از آنها امتحان شنا و بارفیکس می‌گرفت.به گزارش سایت داوران، خیلی از همین معلمان ورزش افراد شناخته‌شده‌ای در جامعه هستند و در میان فوتبالیست‌های مشهور، مربیان، مدیران و داوران هستند کسانی که به غیر از حضور در فوتبال شغل مهمی را به طور جدی دنبال می‌کنند و به آن عشق می‌ورزند.


داود رفعتی: داوری بازی جنجالی چند هفته پیش پرسپولیس- داماش معلم آموزش و پرورش است و امیرحسین فشنگچی بازیکن فعلی پرسپلیس یکی از شاگردان او بوده است.


هدایت ممبینی: این داور خوزستانی فوتبال هم یک معلم قدیمی است که در هفتکل زادگاه خود به تدریس مشغول بوده است.

تورج حق وردی:این داور اهل تهران و لیسانس ادبیات فارسی و در زادگاه خود مشغول تدریس می باشد.

یدالله جهانبازی ،محسن ترکی،علیرضا سخندان،محمد جواد تقی پور،علیرضا رجبی،خداداد افشاریان،حسن کامرانی فر،محسن فریمانی,...

البته داوران زیاد دیگری هم هستند که معلم بوده‌اند ولی نام‌شان در این گزارش آورده نشده است.اما درباره فعالیت معلمان ورزش باید به نکته جالبی اشاره کرد. پیتر ولاپان، دبیر کل سابق کنفدراسیون فوتبال آسیا در سفری که سال 84 به ایران داشت اعلام کرد طبق آماری که ما بدست آورده‌ایم در ایران حدود 130 هزار مدرسه وجود دارد اما تنها 19 هزار نفر به عنوان مربی ورزش فعالیت می‌کنند و این یعنی به ازای هر هفت مدرسه یک مربی ورزش، در حالی که باید به ازای هر مدرسه هفت مربی ورزش وجود داشته باشد و این موضوع باعث می‌شود فوتبال پایه‌ای ایران دچار مشکل شود.
 
سه شنبه 12 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 19:29 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 به گزارش سایت داوران،اسامی تیم داوری بازی پلی اف لیگ آزادگان به شرح زیر می باشد:

دیدار امروز پلی اف لیگ آزادگان بین دو تیم ایرانجوان بوشهر و گهر زاگرس لرستان برگزار خواهد شد.سعید مظفری زاده با کمک علیرضا کهوری و حسین خانبان قضاوت این دیدار را بر عهده دارند.قبلا قرار بود یدالله جهانبازی بازی را قضاوت کند.
سه شنبه 12 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 19:26 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 


به گزارش سایت داوران،اسامی داوران هفته هفتم مرحله دوم لیگ دسته سوم کشور به شرح زیر می شود:
پنجشنبه 14/2/91ساعت16:45
کارگر بنه گز-ذوب و فلزات الوند
داوران:نورمحمد محمدی-علیرضا هادی پور-ارحام نصیری-حسینعلی رحمتی
صفاهان اصفهان-پرسپولیس گناوه
داوران:مهدی موسی پور-مهدی امیر تیموری-علیرضا جودکی
دارتاک لرستان-سپاهان نوین اصفهان
داوران:پیمان فرخی مهر-علی حاتمیان-قدرت پارسانژاد
شنبه16/2/91ساعت16:45
شهرداری لنگرود-نفتون تهران
داوران:وحید کاظمی-کریم موسوی-حسینعلی عابدی
نیما چمستان-شهرداری بهشهر
داوران:میثم پورکریمیان-محسن سلطانی-محمد رضا فتحی
مس سونگون ورزقان-استقلال ساری
داوران:محمد باقر پور باقر-اصغر عزیزی-حامد احمدی
سه شنبه 12 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 19:23 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 


به گزراش سایت داوران،اسامی داوران پلی اف لیگ دسته سوم کشور به شرح زیر می باشد:
چهارشنبه 13/2/91
شهرداری ممسنی-مس شهر بابک
داوران:روح الله شریفی-مهرداد بهرامی-محمد راهی-داریوش احمدی
آنزان ایذه-نادری بوشهر
داوران:آرش خرمیان-براتعلی موسوی-آرمان باغبان-جواد مرادی
دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 16:22 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 عباس چناری: از فدارسیون می‌خواهم به من نظارت بدهد!

داور قدیمی فوتبال ایران با بیان اینکه آدم آبروداری هستم و گدا نیستم گفت: از فدارسیون می‌خواهم به من نظارت بدهد.

عباس چناری در مورد وضعیت معیشتی خود گفت: من از سال ۷۲ تا سال ۸۲ در سطح لیگ کشوری داوری می‌کردم و ۷ سال هم داور ملی بوده‌ام. آدم آبروداری هستم و گدا نیستم. از فدراسیون فوتبال خواستم به من نظارت داوری یا نمایندگی بازی‌‌ها را در لیگ برتر بدهند. تجربه و تخصص این کار را دارم.

وی ادامه داد: قبلا نزد کفاشیان رفته بودم و ایشان من را به مهدی تاج ارجاع داد. تاج به من وعده داد کمکم می‌کند و برایم مسکن مهر می‌گیرد و بیمه‌ام می‌کند. وی حتی نامه‌ای به مسئولان داوری نوشت که از من در لیگ آزادگان استفاده کنند تا بعد از مدتی بتوانم در لیگ برتر نظارت داوری بگیرم اما وقتی نامه‌ را برای برخی از کارکنان زیر مجموعه داوری بردم به من گفتند فکر نکن مهدی تاج همیشه هست! بعد از آن نامه هم یک نظارت داوری و دو نظارت ویژه به من دادند که سرکاری بود. آن‌ها را هم برای اینکه امضای تاج بود به من دادند. تاج می‌خواست برایم کارهای زیادی بکند.

این داور قدیمی تاکید کرد: رسولی‌نژاد معاون وزیر ورزش هم من را به حضور پذیرفت، خانواده‌ام را بیمه خدمات درمانی کرد و ۵ میلیون تومان از ۱۰ میلیون تومان مسکن مهر را به من داد. من ممنون آنها هستم اما دوست دارم بدانید گدا نیستم و فقط می‌خواهم در فدراسیون کاری به من بدهند.

چناری اضافه کرد: زندگی‌ام به هر شکلی که بود گذشت ولی اکنون روزگار سختی دارم و ۴ ماه است که نتوانسته‌ام کرایه خانه‌ام را بدهم. اکنون کنار خیابان دستفروشی می‌کنم و ماموران شهرداری هم گاهی اوقات مانع از کارم می‌شوند.

چناری بعد از این جملات به گریه افتاد و دیگر نتوانست به صحبت‌هایش ادامه بدهد 

دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 12:39 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 


[دانلود تصویر]
اعلام اسامي ناظرين و داوران ايراني
كنفدراسيون فوتبال آسيا با ارسال نامه اي فدراسيون فوتبال، ليست ناظرين و داوران انتخاب شده در چهار گروه از رقابتهاي مقدماتي قهرماني زير 22 سال آسيا را اعلام كرد.
به گزارش سايت رسمي فدراسيون فوتبال، اكبر بخشي زاده به عنوان يكي از داوران و رسول فروغي به عنوان يكي از كمك داوران قضاوت كننده در گروه اول اين رقابتها انتخاب شدند كه رقابتهاي اين گروه در مسقط پايتخت عمان برگزار مي شود.
در گروه دوم اين رقابتها كه در رياض پايتخت عربستان برگزار مي شود حامد مومني به عنوان ناظر، سعيد مظفري زاده داور وسط و سعيد علي نژاديان به عنوان كمك داور انتخاب شدند.
 در گروه چهارم اين رقابتها كه در كاتماندو پايتخت نپال برگزار مي شود، محمد رضا كسرايي به عنوان ناظر بازي، يداله جهانبازي به عنوان داور وسط و غلامحسين كهوري به عنوان كمك داور اين گروه انتخاب شدند.
در گروه پنجم نيز داوود رفعتي به عنوان يكي از كمك داوران انتخاب شد كه رقابتهاي اين گروه در پكانباروي اندونزي برگزار مي شود.

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان داوری فوتبال و آدرس davaraneparsi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان