کمیته انضباطی فاجعه چوکای تالش را از یاد نبرد/ تناقض رای بیداد می‌کند
 
داوری فوتبال
جدیدترین اخبار داوری فوتبال ایران وجهان

 

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با اعلام رای دیدار پرسپولیس - داماش نشان داد که یا در نوع تصمیم گیری خود جهت گیری می کند و یا توانایی تصمیم گیری صحیح ندارد. 
به گزارش خبرنگار مهر، دیدار تیم‌های پرسپولیس - داماش گیلان که با نتیجه 2 بر یک در واپسین لحظات دیدار در حال به پایان رسیدن بود با تصمیم عجیب محمود رفیعی متوقف شد و کمیته انضباطی هم بسیار فوری حکم این بازی را اعلام کرد. باخت 3 بر صفر پرسپولیس، کسر دو امتیاز از تیم میزبان یعنی پرسپولیس و جرایم نقدی برای دو باشگاه و محرومیت داور و تشویق مالی علی کریمی.

اسماعیل حسن زاده در خصوص این رای عنوان کرده که برای بهبود وضعیت ورزشگاه ها اینچنین فوری به اتخاذ چنین تصمیمی مبادرت کرده است حال آنکه شواهد نشان می دهد وضعیت ورزشگاه های ایران امری نیست که با تصمیماتی از این دست بهبود یابد. سال هاست ورزشگاه های ایران مورد تهاجم تماشاگران قرار می گیرد و صدای فحاشی در آنها طنین انداز می‌شود. 



سال گذشته در حین دیدار تیم‌های چوکای تالش و شهرداری دزفول، داور مسابقه، سعید شمس، از سوی کادر فنی و بازیکنان چوکا بشدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت تا آنجا که پخش صحنه های این دیدار دل هر بیننده ای را به درد آورد. در آن زمان رئیس کمیته انضباطی که خود وی نیز تالشی است برای اعلام حکم این فاجعه دردناک، یک ماه وقت تلف کرد. چگونه است که آن روز حسن زاده به فکر بهبود وضعیت ورزشگاه ها نبود اما در دیدار تیم های پرسپولیس - داماش که کوچک ترین اهانت و اعتراضی از سوی بازیکنان به داور نشد، کمیته انضباطی چنین تصمیمی اتخاذ کرده و جالب اینکه زمانی را هم برای فرجام‌خواهی باشگاه پرسپولیس اعلام نکرده است.

کمیته انضباطی از کنار جنجال ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز در حین برگزاری دیدار تیم های تراکتورسازی - استقلال که منجر به شکسته شدن صدها صندلی و پرتاب گلوله های برف به سوی بازیکنان شد، بسادگی گذشت. چرا کمیته انضباطی در آن زمان به فکر اصلاح ورزشگاه ها نیفتاد؟ 

علی کریمی به هنگام فحاشی تماشاگران به رفیعی گفته بود امیدوار است که تحت تاثیر نظرات دیگران قرار نگیرد و داور مسابقه به کاپیتان پرسپولیس اطمینان خاطر داده بود که چنین نیست. اما براستی کریمی چه چیزی دیده که چنین خواسته ای را از رفیعی مطرح کرد؟

اکنون اگر چنین قانونی باب شود و تماشاگران دست به فحاشی گذاشتند - که متاسفانه به نظر می رسد بازهم ادامه خواهد داشت مگر آنکه فکری اساسی و جدی برای ورزشگاه ها اندیشیده شود - چه تضمینی وجود دارد که حتی تماشاگر تیم رقیب اقدام به فحاشی نکند تا بازی متوقف شده و آن یکی تیم بازنده شود؟ کمیته انضباطی به این ابعاد تصمیم خود اندیشیده است؟


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان داوری فوتبال و آدرس davaraneparsi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان