رجا نیوز : محسن قهرمانی بخت اول قضاوت دربی پایتخت
 
داوری فوتبال
جدیدترین اخبار داوری فوتبال ایران وجهان

 به گزارش رجا نیوز :


این روزها در آستانه دربی پایتخت یکی از سوالات کلیدی اهالی فوتبال به موضوع قضاوت این دیدار خبرساز مربوط می‌شود چه کسی بازی روز جمعه را در ورزشگاه آزادی قضاوت می‌کند، رئیس کمیته داوران می‌گوید روز پنج شنبه داوری معرفی می‌شود اما اتفاقات این روزهای کمیته داوران نشان می‌دهد داور بازی روز پنج شنبه هم اکنون انتخاب شده است اما ممکن است بنا به دلایلی خاص این انتخاب تغییر کند.

به گزارش رجانیوز، آنهایی که در دپارتمان داوری و کمیته داوران رفت و آمد دارند می‌گویند انتخاب داور بازی روز جمعه بین استقلال و پرسپولیس قطعی شده است اما بنا دلایلی خاص که بیشتر به اعتراض تیم‌ها برمی‌گردد ممکن است داور این دیدار در دقیقه نود همانند بازی قبلی تغییر کند.

اما با این حال گفته می‌شود به احتمال بسیار زیاد این سه نفر قضاوت این دیدار را برعهده بگیرند، «داور وسط: محسن قهرماني، كمك‌ها: محمدرضا ابوالفضلي، سعيد علي‌نژاديان، داور چهارم: احمد صالحي» اين ليست انتخابي حسين عسگري رييس دپارتمان داوري براي قضاوت دربي است.

چند روز مانده به دربي، عسگري انتخاب خود را انجام داده و براي اينكه چهره‌هاي تكراري قضاوت بازي سرخابي‌ها را برعهده نداشته باشند، تصميم گرفته قهرماني را به عنوان قاضي اين ميدان معرفي كند البته از آنجايي كه اين بازي با بقيه بازي‌هاي ليگ فرق دارد و تنها انتخاب رييس دپارتمان ملاك نيست و شايد در جلسه‌اي كه مسوولان فدراسيون با عسگري دارند نظر او را عوض كرده و پيشنهاد شخص ديگري را براي قضاوت اين ديدار به رييس دپارتمان بدهند.

مثل زماني كه بليت بازي دربي را براي قهرماني آماده كردند اما به خاطر اينكه مسوولان پرسپوليس نسبت به اين داور حساسيت نشان دادند؛ در لحظات پاياني اسم قهرماني از ليست خط خورده و جاي آن را همشهري او يعني محسن تركي گرفت و از آنجايي كه بليت تهران را براي قهرماني مهيا كرده بودند او را موظف كردند تا براي بازي راه‌آهن راهي تهران شود اما اگر در لحظات پاياني دوباره ليست عسگري توسط مسوولان فدراسيون وتو شد چه كسي جاي اين داور مشهدي را مي‌گيرد؟

سعيد مظفري‌زاده محتمل‌ترين گزينه

طبق معمول تنها داوراني مي‌توانند بازي دربي را سوت بزنند كه جزو داوران طراز اول ايران هستند. كميته داوران براي اين بازي كه حساسيت خاصي هم دارد؛ بيشتر نظر روي داوران بين‌المللي خود دارد. پس اگر محسن قهرماني كه گزينه اصلي كميته داوران براي قضاوت دربي است به هر دليلي حذف شود مسوولان اين كميته به سراغ 3 گزينه خواهند رفت: «سعيد مظفري‌زاده، محسن تركي و عليرضا فغاني»

به نظر مي‌رسد بين اين 3 گزينه شانس سعيد مظفري‌زاده بيشتر از بقيه باشد چرا كه اين داور طي هفته‌هاي گذشته با قضاوت‌هايش صداي سرخابي‌ها را درنياورده و چهره قابل قبولي نزد اين دو تيم دارد.

چرا دوباره تركي انتخاب نمي‌شود؟

در سال‌هاي اخير هر وقت داوري بنا به دلايلي از ليست قضاوت دربي كنار رفته است، جاي خود را به تركي داده و اين داور مشهدي بيش از ساير داوران قضاوت اين بازي حساس را برعهده داشته است اما در اين دربي بعيد به نظر مي‌رسد تركي جاي قهرماني را بگيرد.

تركي در بازي استقلال – مس كرمان دچار مصدوميت شد و اينطور كه گفته مي‌شود بعد از مراجعه به پزشك متوجه شده كه رباط صليبي‌اش آسيب ديده است. پزشك معالج به تركي گفته اگر استراحت نكند و در بازي‌هاي سنگين حضور داشته باشد به احتمال زياد رباطش پاره مي‌شود.

پس با اين اوصاف مسوولان كميته داوران چنين ريسكي نمي‌كنند كه با دادن دربي به اين داور مشهدي با دست خود او را يك سال از ميادين دور كنند به همين خاطر بعيد به نظر مي‌رسد تركي جاي قهرماني را بگيرد.

شانس فغاني كم است

ديگر گزينه احتمالي، عليرضا فغاني است كه تنها كانديداي داوران ايراني براي حضور در جام‌جهاني است اما شانس اين داور براي جانشيني قهرماني كم است. عليرضا فغاني در چند بازي اشتباه داشته و نگاه استقلالي‌ها روي اين داور مثبت نيست به همين خاطر مسوولان كميته داوران چهره تنها كانديد ايراني براي حضور در جام جهاني را خراب نمي‌كنند و شانس را به ديگر داوران خواهند داد.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان داوری فوتبال و آدرس davaraneparsi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان