اصفهانیان: قطع بازی نباید روال شود/ چرا نمی‌توانیم تماشاگران را کنترل کنیم؟
 
داوری فوتبال
جدیدترین اخبار داوری فوتبال ایران وجهان

 خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: قطع بازی توسط داور نباید روال شود.

خبرگزاری فارس: اصفهانیان: قطع بازی نباید روال شود/ چرا نمی‌توانیم تماشاگران را کنترل کنیم؟

 

فریدون اصفهانیان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس درباره نیمه تمام ماندن بازی پرسپولیس و داماش به دلیل تصمیم محمود رفیعی داور این مسابقه اظهار داشت: برای تصمیم گیری در چنین شرایطی باید عقل سلیم را در نظر گرفت. درست است که قانون این اجازه را به داور داده تا در صورت نامناسب بودن شرایط مسابقه، آن را نیمه تمام اعلام کند اما همه چیز به شرایط روحی یک داور بستگی دارد، به همین دلیل می گویم که این مسئله به عقل سلیم بستگی دارد.

وی افزود: روحیات افراد با هم یکی نیست و ظرفیت ها فرق می کند. محمود رفیعی با توجه به شرایط این تصمیم را گرفته و بعدا باید در کمیته داوران در خصوص این تصمیم بررسی ها صورت گیرد.

این داور پیشکسوت درباره فحاشی تماشاگران و تعطیلی بازی گفت: اصلا روال چنین چیزی خوب نیست و نباید بگذاریم چنین اتفاقی تکرار شود. از طرفی تماشاگران هم باید رعایت اصول اخلاقی را کنند. در مسابقات بزرگ جهان هم اشتباهات داوری دیده می شود. ما باید فرهنگ سازی کنیم.

اصفهانیان در این باره که همه از فرهنگ سازی صحبت می کنند اما کسی راهکاری نمی دهد، عنوان کرد: این فرهنگ سازی را اول از همه باید باشگاه انجام دهد. به آن آقای لیدری که پول داده می شود باید گفت چرا می گذارد روی سکوها چنین شعارهایی داده شود. مدیرعاملی می گفت قبل از فصل از مربیان و بازیکنان تعهد گرفتم که به داور کاری نداشته باشند اما برخی از بازیکنان و مربیان توجهی به این تعهد خود نکردند. رعایت این مسائل بستگی به وجدان افراد هم دارد.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال تصریح کرد: جرائمی که در فوتبال ما هست متاسفانه آن طور که باید و شاید اجرایی نمی شود. باید در آئین نامه انضباطی خود بازنگری کنیم و قوانینی هم که در نظر گرفته می شود باید اجرایی شود. باید ببینیم چطور می شود فدراسیون انگلیس می تواند هواداران آشوبگر خود را کنترل کند اما ما نمی توانیم. باید از کشورهایی که توانسته اند این مسائل را کنترل کنند الگوبرداری کنیم و باید در کمیته داوران هم در این خصوص بحث شود. باید هم باشگاه ها هم داوران به نحو احسن کار خود را انجام دهند و به زودی جمله " اشتباه داوری جزیی از فوتبال است" از بین برده شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان داوری فوتبال و آدرس davaraneparsi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان