گزارش فارس از وضعیت داوری فوتبال هوای داوری دودی و خاکستری است/ کمیته‌ای در آفساید!
 
داوری فوتبال
جدیدترین اخبار داوری فوتبال ایران وجهان

 خبرگزاری فارس: عضو کمیته داوران در مورد شرایط داوری گفت: من گفتن‌ها اجازه نمی‌دهد موفق شویم.

خبرگزاری فارس: صفیری: اصفهانیان هر تصمیمی خودش بخواهد، می‌گیرد/ از این نمد، کلاه نمی‌خواهیم

 

اسماعیل صفیری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد مشکلاتی که در جامعه داوری وجود دارد، گفت: تنها چیزی که باعث می شود از اختلافات دور شویم این است که منافع ملی را در نظر بگیریم و  منافع شخصی را به آن ترجیح ندهیم. باید به خاطر جمع کار کنیم اما متاسفانه مشاهده می‌کنیم برخی به این شکل عمل نمی‌کنند. قبلا هم اعلام کردم «من» گفتن‌ها اجازه نمی دهد موفق شویم.

وی در مورد اینکه غیاثی اعلام کرده او و صفیری دیگر در جلسات کمیته داوران شرکت نخواهند کرد، عنوان کرد: از وقتی که آقای اصفهانیان فعالیت خود را آغاز کرده هر تصمیمی که خودش می‌خواهد اتخاذ می‌کند. مثلا قرار است فردا جلسه برگزار شود و همان شب قبل از برگزاری جلسه با من تماس می‌گیرند و این موضوع را اعلام می‌کنند. در آن شرایط چطور می‌توانم خودم را از اصفهان به تهران برسانم و در جلسه حاضر شوم. به هر حال ما نیز زندگی داریم و کارهایمان طبق برنامه پیش می‌رود. جلسات سمبلیک نیست که هروقت دلشان بخواهد حاضر شوند.

صفیری  در مورد اینکه غیاثی گفته حرف های اصفهانیان در بیرون با داخل جلسه متفاوت بود، افزود: اصفهانیان رئیس کمیته داوران است اما این کمیته از مجموع اعضایی تشکیل شده که باید به تصمیمات جمع احترام بگذارند نه اینکه تصمیمات به صورت جمعی گرفته نشود. ما برای خودمان چیزی نمی‌خواهیم و تنها آرزوی ما موفقیت جامعه داوری است. از روزی که کمیته تشکیل شده به جای پرداختن به مسائل مهم، فقط به موارد جزئی و حاشیه‌ای پرداخته شد. هیچ دستورالعملی وجود ندارد و اصلا معلوم نیست اعضای حاضر در کمیته داوران چه نقشی دارند. من در این شرایط از هیچ موضوعی سر درنیاوردم و تنها تلاش کردم از حاشیه‌ها دور بمانم. چون فردی هستم که اهل جنگ و جدل‌ نیستم.

عضو کمیته داوران در مورد انتقاداتی که به آئین‌نامه کمیته داوران وارد می‌شود، اظهار داشت: من از آئین‌نامه اطلاع کاملی ندارم و فقط یک بار وقتی آئین‌نامه دست آقای اصفهانیان بود 5 دقیقه به صورت سطحی از نزدیک آن را مشاهده کردم. قرار بود در جلسات بعدی کمیته داوران در این مورد صحبت کنیم اما ظاهرا در یک جلسه که من و آقای غیاثی غایب بودیم در نهایت این آئین‌نامه را به تصویب رساندند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا این اختلافات باعث نمی‌شود جامعه داوری متضرر شود، خاطرنشان کرد: این اختلافات به نفع داوری نیست. داوری آرامش می‌خواهد می‌بینید که پس از یک اشتباه داوری یک هفته در مورد داوری جنجال به راه می‌افتد. باید با آرامش، همدلی و وحدت جامعه داوری را از جنجال‌ها به دور کنیم. هر کسی که نمی تواند با فردی کار کند می تواند این مسئله را واضح بگوید، دیگر قایم موشک بازی کردن و پشت سر  حرف زدن لازم نیست. وقتی نمی‌خواهند با من کار کنند باید این حرف را به خودم بزنند.

صفیری در مورد اینکه آیا اصفهانیان با او مشکلی دارد، گفت: وقتی جلسات کمیته تشکیل می‌شود یا از طرف خود رئیس کمیته داوران و یا از طرف فدراسیون باید به ما این موضوع ابلاغ و اطلاع داده شود نه اینکه شب قبل پیغام دهند که قرار است جلسه تشکیل شود و وقتی می‌گوییم دیگر وقتی نمانده که در این جلسه شرکت کنیم، آقای رئیس کمیته داوران می گوید دلش خواست بیاید و اگر هم نیامد، هیچ مشکلی نیست. این صحبت‌ها چه دلیلی دارد.

وی افزود: کمیته داوران برای ما نفع مادی و معنوی نداشته است، ما فقط انتظار داریم احترام ما حفظ شود. به هیچ وجه نمی‌خواهیم از این عنوان به نفعی دست پیدا کنیم. اهل این نیستیم که از این نمد بخواهیم کلاهی نصیب‌مان شود و فقط آرزوی‌مان موفقیت جامعه داوری است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان داوری فوتبال و آدرس davaraneparsi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان