علیرضا سهرابی: کارهای آقای عسگری راضی کننده نیست!
 
داوری فوتبال
جدیدترین اخبار داوری فوتبال ایران وجهان

 

 

علیرضا سهرابی: کارهای آقای عسگری راضی کننده نیست!

داور بین‌المللی فوتسال ایران که قرار است در جام جهانی ۲۰۱۲ تایلند قضاوت کند، نسبت به “بی‌توجهی” مسئولان فدراسیون فوتبال معترض است.

به گزارش سایت داوران ایران، رقابت‌های جام جهانی فوتسال ۲۰۱۲ از یازدهم آبان به میزبانی تایلند برگزار می‌شود و علیرضا سهرابی به عنوان تنها داور ایرانی این بازی‌ها را قضاوت خواهد کرد.

سهرابی درباره نحوه انتخاب شدنش برای قضاوت در جام جهانی فوتسال تایلند گفت: من در جام جهانی ۲۰۰۸ هم حضور داشتم و پس از اتمام این رقابت‌ها و در روزی که قرار بود برگردم، ناظران فیفا با من صحبت کردند و گفتند که خودم را در حد نرمالی نگه دارم تا در جام جهانی ۲۰۱۲ هم حضور داشته باشم. به همین دلیل به مدت چهار سال زیر نظر AFC و فیفا بودم و آنها کارهایم را رصد می‌کردند. در این مدت تست‌های آمادگی جسمانی و علمی بسیاری را داده‌ام و دوره‌های آموزشی را هم با موفقیت پشت سر گذاشتم.

وی ادامه داد: انتخاب شدنم برای قضاوت در جام جهانی آسان نبود، اما بعضی‌ها فکر می‌کنند که چون فوتسال است، قضاوتش هم مهم نیست. این در حالی است که برای جام جهانی فوتسال، هر کشوری می‌تواند تنها یک داور داشته باشد و این، کار را سخت می‌کند.

سهرابی در ادامه با اشاره به این که فدراسیون فوتبال و کمیته‌ داوران هیچگونه حمایتی را از او نمی‌کنند، بیان کرد: هیچ کس در فدراسیون انگار خبر ندارد که می‌خواهم در جام جهانی قضاوت کنم و امکاناتی که لازم دارم را فراهم نمی‌کنند. اصلا با من کاری ندارند و کارهای آقای عسگری راضی کننده نیست. فیفا جدولی را برایم ایمیل کرده و از من خواسته با قضاوت در بازی‌های مختلف آن را پر کنم، اما در حال حاضر به من قضاوت نمی‌دهند و مجبورم بروم در رشت و در لیگ امید قضاوت کنم!

داور بین‌المللی فوتسال همچنین افزود: در حال حاضر به صورت اختصاصی تمرین می‌کنم. فیفا نیز با من در ارتباط است و برنامه‌های تمرینی گوناگونی را برایم می‌فرستد. در مجموع حمایت فیفا بیشتر از فدراسیون است! البته در ایران دکتر بهزاد نوشادی کارهایم را زیر نظر دارد و برنامه تمرینی هم می‌دهد. اما مسئولان هیچ توجهی به داوران فوتسال ندارند.

وی همچنین در پاسخ به این که احتمال قضاوتش در فینال جام جهانی تایلند چقدر است ؟ تصریح کرد: در جام جهانی تایلند، ۲۰ داور که بهترین‌های دنیا هستند قضاوت می‌کنند. همچنین قضاوت در فینال به عوامل زیادی بستگی دارد. به عنوان مثال ممکن است ایران به جمع چهار تیم راه پیدا کند که در این صورت فیفا اسم مرا خط خواهد زد. حتی احتمال دارد در صورت راهیابی ایران به جمع هشت تیم اول هم، من حذف شوم و همه این‌ها به عملکرد سایر داوران هم بستگی دارد. همچنین رابطه‌ها هم در دادن قضاوت به یک داور نقش مهمی دارد. به عنوان مثال اگر مسئولان ایران با مسئولان فیفا و برگزار کننده‌های جام جهانی رابطه خوبی داشته باشند، احتمال قضاوتم در مراحل بالاتر بیشتر است. همچنین در این بازی‌ها داوری که در مرحله گروهی مرتکب اشتباهی شود به کشورش بر می‌گردد و شانس داورانی که تیم کشورشان در مسابقات نیست، هم بیشتر است.

سهرابی در دوره قبلی جام جهانی فوتسال نیز حضور داشت، اما به دلیل راهیابی ایران به جمع هشت تیم برتر، شانس قضاوت در فینال را از دست داد. او در این باره نیز توضیح داد: در جام جهانی ۲۰۰۸ برزیل پنج بازی را قضاوت کردم که از مهم‌ترین‌شان بازی تیم‌های برزیل ‌با روسیه و آرژانتین ‌با گواتمالا بود. البته در آن دوره ایران به جمع هشت تیم اول صعود کرد و از طرفی هم برای اولین بار قضاوت در جام جهانی را تجربه می‌کردم و مسئولان فیفا اعتماد زیادی به من نداشتند و به همین دلیل قضاوت در مراحل بالاتر را از دست دادم.

وی ادامه داد: همچنین در بازی‌های مهمی که برنده‌اش به جام جهانی صعود می‌کرد سوت زده‌ام و دیدار تیم‌های چین- ازبکستان و استرالیا- کویت را قضاوت کردم،‌ اما هیچ گاه در فینال جام ملت‌های آسیا نبودم. چون ایران همیشه یک پای فینال بود. البته در دوره آخر هم که ایران به فینال نرسید می‌توانستم بازی نهایی را قضاوت کنم، اما مسئولان بازی‌ها مطمئن بودند که ایران به فینال می‌رسد و زمانی که در فرودگاه دوبی برای بازگشت به ایران نشسته بودم، متوجه شدم ایران به تایلند باخت و به فینال نرسید تا هم من فینال را از دست دهم و هم ایران قهرمانی آسیا را به دست نیاورد.

علیرضا سهرابی در پایان نیز درباره تاریخ اعزامش به تایلند و برنامه‌هایش در آنجا عنوان کرد: چهارم آبان و یک هفته‌ زودتر از شروع بازی‌ها از طریق فرودگاه دوبی به بانکوک می‌روم و باز هم تست‌های مختلفی را در تایلند خواهم داد. همچنین از امکانات و ورزشگاه‌های تایلند بازدید می‌کنیم تا با شرایط محیط آشنا شویم. همچنین اگر تغییراتی در نحوه قضاوت داوران ایجاد شده باشد، فیفا به ما آنها را گوشزد می‌کند. به عنوان مثال در جام جهانی ۲۰۰۸ جایگیری داوران در کنار نقطه کرنر تغییر کرد. همچنین برنامه قضاوت‌ها در روز دهم آبان مشخص می‌شود،‌ اما چیزی که مشخص است، من در سالنی که ایران بازی می‌کند، قضاوت نخواهم کرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان داوری فوتبال و آدرس davaraneparsi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان