داوری فوتبال
جدیدترین اخبار داوری فوتبال ایران وجهان
دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:, :: 12:47 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 

یک داور ایرانی زن در رقابتهای فوتسال غرب آسیا قضاوت کرد.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مریم پورجعفریان داور بین المللی فوتسال بانوان، در رقابتهای فوتسال غرب آسیا در بحرین، در دیدار اردن – فلسطین داور اول، در بازی اردن- قطر داور دوم و در دیدار اردن- لبنان داور سوم، قضاوت کرده است.

البته شانس وی برای قضاوت در دیدارهای مرحله نیمه نهایی ، فینال و رده بندی این رقابتها به دلیل حضور تیم ملی فوتسال بانوان ایران در جمع چهار نهایی تیم بالا نیست اما قضاوت این داور خوب در سه بازی مرحله مقدماتی نشان می دهد که ناظران کنفدراسیون فوتبال آسیا از عملکرد وی رضایت دارند.

 خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: قطع بازی توسط داور نباید روال شود.

خبرگزاری فارس: اصفهانیان: قطع بازی نباید روال شود/ چرا نمی‌توانیم تماشاگران را کنترل کنیم؟

 

فریدون اصفهانیان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس درباره نیمه تمام ماندن بازی پرسپولیس و داماش به دلیل تصمیم محمود رفیعی داور این مسابقه اظهار داشت: برای تصمیم گیری در چنین شرایطی باید عقل سلیم را در نظر گرفت. درست است که قانون این اجازه را به داور داده تا در صورت نامناسب بودن شرایط مسابقه، آن را نیمه تمام اعلام کند اما همه چیز به شرایط روحی یک داور بستگی دارد، به همین دلیل می گویم که این مسئله به عقل سلیم بستگی دارد.

وی افزود: روحیات افراد با هم یکی نیست و ظرفیت ها فرق می کند. محمود رفیعی با توجه به شرایط این تصمیم را گرفته و بعدا باید در کمیته داوران در خصوص این تصمیم بررسی ها صورت گیرد.

این داور پیشکسوت درباره فحاشی تماشاگران و تعطیلی بازی گفت: اصلا روال چنین چیزی خوب نیست و نباید بگذاریم چنین اتفاقی تکرار شود. از طرفی تماشاگران هم باید رعایت اصول اخلاقی را کنند. در مسابقات بزرگ جهان هم اشتباهات داوری دیده می شود. ما باید فرهنگ سازی کنیم.

اصفهانیان در این باره که همه از فرهنگ سازی صحبت می کنند اما کسی راهکاری نمی دهد، عنوان کرد: این فرهنگ سازی را اول از همه باید باشگاه انجام دهد. به آن آقای لیدری که پول داده می شود باید گفت چرا می گذارد روی سکوها چنین شعارهایی داده شود. مدیرعاملی می گفت قبل از فصل از مربیان و بازیکنان تعهد گرفتم که به داور کاری نداشته باشند اما برخی از بازیکنان و مربیان توجهی به این تعهد خود نکردند. رعایت این مسائل بستگی به وجدان افراد هم دارد.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال تصریح کرد: جرائمی که در فوتبال ما هست متاسفانه آن طور که باید و شاید اجرایی نمی شود. باید در آئین نامه انضباطی خود بازنگری کنیم و قوانینی هم که در نظر گرفته می شود باید اجرایی شود. باید ببینیم چطور می شود فدراسیون انگلیس می تواند هواداران آشوبگر خود را کنترل کند اما ما نمی توانیم. باید از کشورهایی که توانسته اند این مسائل را کنترل کنند الگوبرداری کنیم و باید در کمیته داوران هم در این خصوص بحث شود. باید هم باشگاه ها هم داوران به نحو احسن کار خود را انجام دهند و به زودی جمله " اشتباه داوری جزیی از فوتبال است" از بین برده شود.

یک شنبه 20 فروردين 1391برچسب:, :: 22:25 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 

به گزارش خبرگزاری فارس، علی کریمی پس از نیمه‌تمام ماندن دیدار پرسپولیس و داماش گفت: داور بخاطر فحاشی تماشاگران بازی را قطع کرد البته زمانی هم به پایان مسابقه نمانده بود. از این اتفاقات در شهرستان‌ها زیاد رخ می‌دهد اما داوران جرأت چنین کاری را ندارند. به همین دلیل به رفیعی بابت تصمیمش تبریک می‌گویم.

 

داور بازي داماش و پرسپوليس تاکيد کرد که بايد زودتر اين ديدار را قطع مي‌کرده است.


 

   محمود رفیعی در مورد نیمه تمام ماندن بازی پرسپولیس و داماش گیلان و ادامه دوباره و سپس قطع بازی گفت: فقط به خاطر شخصیت علی کریمی بازی را دوباره ادامه دادم. او آنقدر از من و تیم داوری عذرخواهی کرد که من این کار را انجام دادم. مشکل و عنادی با کسی ندارم اما باید زودتر بازی را قطع می‌کردم.

وی در مورد اینکه او اولین داوری است که بازی را بخاطر فحاشی قطع کرده است، گفت: من می‌خواستم کمک کنم.
یک شنبه 20 فروردين 1391برچسب:, :: 22:18 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 


 

دبير دپارتمان داوران فدراسيون فوتبال اعلام کرد که داور ديدار پرسپوليس و داماش گيلان مي توانست در شرايط به وجود آمده بازي را قطع کند.


 

  یداله سلیمانی در گفت و گو با ایرنا، در خصوص حاشیه های به وجود آمده در دیدار پرسپولیس و داماش گفت: قانون به داور بازی اجازه داده است که اگر فضای ورزشگاه به شکلی باشد که نتواند کار خود را انجام دهد بازی را قطع کند.

وی ادامه داد: این مساله می تواند به دلایل مختلف مثل مشکلات جوی و فحاشی به داور باشد که در این دیدار رفیعی نیز تشخیص داد بازی را ادامه ندهد.

دبیر دپارتمان داوران فدراسیون فوتبال گفت: بحث بر سر مساله یک دقیقه باقی مانده از بازی نیست و فکر می کنم قانون گذار به او اجازه داده و نمی توانیم از رفیعی ایراد بگیریم.

سلیمانی گفت: گزارش داور و ناظر به کمیته انضباطی خواهد رفت و آنها تصمیم گیرنده نهایی هستند اما متاسفانه هیچ گاه کمیته انضباطی به گزارش داور و ناظر بازی توجه نمی کند.

وی تصریح کرد: ما قبل از سال جدید با توجه به رای هایی که کمیته انضباطی در خصوص مشکلاتی که برای داوران به وجود می آید صادر کرد بسیار معترض بودیم و اگر آن زمان این رای ها بر نمی گشت الان شاهد چنین مشکلاتی نبودیم.

وی اظهار داشت: امروز جلسه داشتیم با مسئولان فدراسیون فوتبال در خصوص این مسائل و امیدوارم مشکلات برطرف شود.

من خودم با حرکاتی که قهرمانی در زمین انجام می دهد مخالف هستم و داور حق ندارد چنین الفاظی را در زمین مسابقه از خود به نمایش بگذارد.

 

نايب رئيس کميته داوران فدراسيون فوتبال گفت: تصميم رفيعي مبني بر قطع مسابقه پرسپوليس و داماش هيچ منع قانوني ندارد و مطابق قانون بود.


 

  حسین عسگری پس از نیمه تمام ماندن دیدار تیم‌های پرسپولیس و داماش گفت: این بازی تمام نشد و کمیته انضباطی باید درباره نتیجه آن تصمیم بگیرد. فحاشی تماشاگران اتفاق خوبی نبود و داور تشخیص داد امنیت لازم وجود ندارد به همین دلیل بازی را قطع کرد. ۳ بار از طریق کاپیتان پرسپولیس تذکر داد، اما توجهی نشد.

وی افزود: این کار رفیعی هیچ منع قانونی ندارد چون اگر فحاشی شود می‌تواند بازی را متوقف کند. داور امنیت روحی، روانی و جسمی لازم را نداشته باشد می‌تواند چنین تصمیمی را اتخاذ کند.

نایب رئیس کمیته داوران گفت: این قانون از قبل بوده و چیز جدیدی نیست اما تا به حال اجرا نشده است. اگر تصمیم قاطع گرفته شود، چنین اتفاقاتی رخ نخواهد داد.

عسگری در پاسخ به این سوال که اگر به بازیکنان هم بی‌احترامی شود، این قانون صادق است، گفت: بله، همین موضوع صادق است. امنیت مسابقه تنها مخصوص داور نیست. اگر به تیم حریف فحاشی شود، از نظر امنیت روحی هیچ فرقی ندارد و داور می‌تواند دستور توقف بازی را صادر کند. این تصمیم باعث شد داوران ما در بازی‌های بعدی سریع‌تر نتیجه‌گیری کنند.

وی اضافه کرد: شاید نتیجه بازی امروز زیاد فرقی نمی‌کرد اما فوتبال قابل پیش‌بینی نیست. امکان داشت هر اتفاقی بیفتد اما داور و بازیکنان باید امنیت داشته باشند.

عسگری در پاسخ به این سؤال که آیا به نظر شما رفیعی اضافه وزن ندارد، گفت: این موضوع تازگی ندارد. سیستم بدنی رفیعی به گونه‌ای است که چاق نشان داده می‌شود. از خیلی از بازیکنان هم سرحال‌تر است. البته امروز، روز موفقی نداشت، خوب نبود و توقعی که از یک داور باتجربه داشتیم ندیدیم که این اتفاقات افتاد.

 

در حالي که پرسپوليس تا دقايق اضافه بازي برابر داماش، 2 بر يک عقب بود داور به دليل توهين‌هاي شديد هواداران پرسپوليس، اين مسابقه رانيمه‌تمام اعلام کرد.


 

 دیدار تیم های پرسپولیس و داماش گیلان از ساعت ۱۹ در ورزشگاه آزادی آغاز شد و در حالی که 2 بر یک به سود داماش ادامه داشت محمود رفیعی داور این دیدار بازی را به دلیل توهین‌ها و فحاشی‌های رکیک هواداران پرسپولیس نیمه‌تمام اعلام کرد.

 این بازی تا دقیقه ۳۵ کسل کننده در جریان بود اما در این لحظه با حرکت علی کریمی در محوطه جریمه داماش و خطای روی او پنالتی برای پرسپولیس گرفته شد. این ضربه پنالتی را کریمی در دقیقه 36 تبدیل به گل کرد.

 در دقیقه ۴۳ حمید علی عسگر یک موقعیت گلزنی را از داماش گرفت و توپ را از روی خط دروازه بیرون کشید.

 در نیمه دوم بازی شرایط دیگری رقم خورد. داماش در دقیقه ۶۸ توسط رضا چاووشی و در دقیقه ۸۴ توسط رضا مهدوی به گل رسید.


 در حالی که بازی 2 بر یک به سود داماش در جریان بود هواداران پرسپولیس که از نحوه قضاوت محمود رفیعی ناراحت بودند به شدت علیه او شعار دادند و از الفاظ رکیکی استفاده کردند. داور به همین دلیل بازی را متوقف کرد و با توجه به اینکه توهین‌های تماشاگران را ادامه داشت بازی را نیمه تمام رها کرد.


 کمیته انضباطی تکلیف این مسابقه را مشخص خواهد کرد.

 محمود رفیعی داور بازی به مصطفی حاجتی و محمد غلامی از داماش و رضا نورمحمدی و مازیار زارع و غلامرضا رضایی از پرسپولیس کارت زرد نشان داد.

 مازیار زارع در دقیقه ۷۷ با دریافت کارت زرد دوم و محمد نصرتی در دقیقه ۸۶ با کارت قرمز مستقیم اخراج شدند.

 بازیکنان پرسپولیس:

میثاق معمارزاده، حمید علی عسگر، امیر حسین فشنگچی، رضا نورمحمدی(۶۱- ابراهیم شکوری)، محمد نصرتی، محمد نوری، مازیار زارع، علی کریمی، جواد کاظمیان( ۷۰ - هادی نوروزی)، ایمون زائد(۸۱- حسین بادامکی)، غلامرضا رضایی

 سرمربی: مصطفی دنیزلی

 بازیکنان داماش:

میلاد فراهانی، سید علی حسینی، علیرضا نظیف کار، محمد مختاری، ابوذر رحیمی، مصطفی حاجتی، مگنو باتیستا(۶۴- رضا چاووشی)، محمد آبشک(۵۸- علیرضا جهانبخش)، رضا مهدوی، حسین ابراهیمی( ۸۰- میلاد زنیدپور)، محمد غلامی

 سرمربی: مهدی تارتار

 

یک شنبه 20 فروردين 1391برچسب:, :: 16:28 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 به گزارش سایت داوران،اسامی داوران هفته بیست و چهارم لیگ دسته دوم کشور به شرح زیر می باشد:
دوشنبه21/1/91ساعت16:30
داتیس لرستان-نفت امیدیه
داوران:جواد محمدی-فرهاد خوشنواز-امرالله طراح-حسین زنده دلی
مهر کرج-منطقه ویزه بندر عباس
داوران:علیرضا شیخی-حافظ عظیمی-حسن انتظاری-مهدی نجار
گسترش فولاد سهند-نفت نوین آبادان
داوران:جمشید دانش مهر-کیومرث رضایی-فرزاد بهرامی-مجید سیفی
نوژن شهرداری نوشهر-چوکا تالش
داوران:محمد دوستی-حسین سلیمانی-علی فرمانی-اصغر مومنی
پیام خراسان-پرسپولیس برازجان
داوران:حسن زرگر-رضا عبدوس-هادی طوسی-مهدی مرجان زاده
پاس نوین همدان-شهرداری دزفول
داوران:محمد حسین مرادی-محمد عطایی-حسن توماری-پیام حیدری
سه شنبه 22/1/91 ساعت 16:30
سیاهجامگان مشهد-سپید رود رشت
داوران:مهدی کلاکی-رضا علی لیوانی-محمد رضا مازندرانی-عباس مهدی زاده
گاز فجر جم-البدر بندر گنگ
داوران:محمد رضا خداپرست-حسین مفتاح-احمد محمودیان-سعید قربانزاده
استقلال اهواز-مقاومت تهران
داوران:موعود بنیادی فر-قهرمان نجفی-محمد رضا طالبی-علی مراد سالاری فرد
ملی حفاری اهواز-ذوب اهن نوین اصفهان
داوران:جواد رحیم زاده-فرید امیدوار-فرهاد مروجی-فرشید جواد پور
نفت و گاز گچساران-نفت محمود آباد
داوران:محمد رامی-عظیم صفریان-قدرت پاسان نژاد-داریوش احمدی

یک شنبه 20 فروردين 1391برچسب:, :: 16:24 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 به گزارش سایت داوران،اسامی داوران هفته بیستم لیگ برتر جوانان کشور به شرح زیر می باشد:
یکشنبه 20/1/91ساعت 16
ملوان بندر انزلی-تراکتور سازی تبریز
داوران:بهرام بخشی-بابک محمد خانی-مسلم رحیم خانی
سپاهان اصفهان-استقلال اهواز
داوران:علی کلانتری-حمید آذر نیا-محسن بابایی
دوشنبه21/1/91ساعت16
مقاومت سپاسی-نفت اهواز
داوران:قادر زارع پور-یاشار دزفولی-حسین حضرتی
فولاد خوزستان-گسترش فولاد تبریز
داوران:حسین حیدری-مهدی رادمرد-بهمن عبدالهی
مس کرمان-ذوب آهن اصفهان
داوران:ولی الله رضایی-مهدی عماد-رضا فاضلی

یک شنبه 20 فروردين 1391برچسب:, :: 16:24 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 به گزارش سایت داوران،اسامی داوران هفته بیستم لیگ برتر جوانان کشور به شرح زیر می باشد:
یکشنبه 20/1/91ساعت 16
ملوان بندر انزلی-تراکتور سازی تبریز
داوران:بهرام بخشی-بابک محمد خانی-مسلم رحیم خانی
سپاهان اصفهان-استقلال اهواز
داوران:علی کلانتری-حمید آذر نیا-محسن بابایی
دوشنبه21/1/91ساعت16
مقاومت سپاسی-نفت اهواز
داوران:قادر زارع پور-یاشار دزفولی-حسین حضرتی
فولاد خوزستان-گسترش فولاد تبریز
داوران:حسین حیدری-مهدی رادمرد-بهمن عبدالهی
مس کرمان-ذوب آهن اصفهان
داوران:ولی الله رضایی-مهدی عماد-رضا فاضلی

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان داوری فوتبال و آدرس davaraneparsi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان