داوری فوتبال
جدیدترین اخبار داوری فوتبال ایران وجهان
سه شنبه 22 فروردين 1391برچسب:, :: 16:33 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 

کمیته داوران، اسامی داوران هفت دیدار هفته 25 لیگ یک را اعلام کرد.

 

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، اسامی داوران به شرح زیر است:

 پنجشنبه 24/1/91-هفته بیست و پنجم

صنعت ساری-مس رفسنجان-شهدا-ساری-ساعت 16:30

جمشید دانش مهر،  کیومرث رضایی، فرزاد بهرامی، حسن اکرمی، ناظر داوری: نوید مظفری

شهرداری اراک-ایرانجوان بوشهر-امام خمینی (ره)-اراک-ساعت 16:30

ایرج ساعدی، هادی برزو، حسن توماری، جواد محمدی، ناظر داوری: حسین استادآقایی

سایپا شمال-فولاد یزد-شهید وطنی-قائم شهر-ساعت 16:30

هادی حاج عباسی، مسلم صفری، قاسم بهاری، کمیل غلامی، ناظر داوری: علیرضا رجبلو

شهرداری بندرعباس-استیل آذین سمنان-خلیج فارس-بندرعباس-ساعت 16:30

قاسم واحدی، فرید امیدوار، سجاد قنبری، هادی مسلمی، ناظر داوری: یدالله سلیمانی

پیام مخابرات فارس-داماش ایرانیان-حافظیه-شیراز-ساعت 16:30

البرز حاجی پور، حسن یوسفی، علیرضا کناری، روح الله شریفی، ناظر داوری: حسین نجاتی

پیکان تهران-اتکا گلستان-شهدا-شهر قدس-ساعت 16:30

بابک وسیله بر، محمد رضا مدیرروستا، علی حاتمیان، سعید شمس

ابومسلم خراسان-گسترش فولاد تبریز-تختی-یاسوج-ساعت 16:30

محمد ملکی، حمزه علی سلیمی، حسن انتظاری، حسین زیاری، ناظر داوری: محمد علی فروغی

 

داور بين‌المللي فوتبال ايران ضمن تاکيد براينکه خداحافظي‌اش از دنياي داوري قطعي است و ديگر نمي‌خواهد به فوتبال برگردد،گفت: در اين فصل اشتباهات داوري زياد و فاجعه بوده است اما اگر اشتباهي بوده، براي همه بوده و درست نيست داوران را به رنگي بودن متهم کنيم. 


 

  محمود رفیعی در گفتگو یی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: خداحافظی ام از دنیای قضاوت قطعی است، چرا که اگر قصد خداحافظی نداشتم، دوشنبه شب در برنامه 90 خداحافظی نمی کردم. این ممکلت پر است از داورهای جوان، تحصیلکرده و با فیزیک بدنی عالی که می‌توانند جای من و امثال من را بگیرند.

وی با اعلام اینکه براساس قوانین می توانسته سه سال دیگر نیز قضاوت کند، افزود: خوشبختانه طی چند سال گذشته بصورت زیربنایی روی داوری کار شده است و هر استان 30 تا 40 داور واجد شرایط برای قضاوت در رده‌های اول فوتبال کشور دارند و داوری تنها محدود به چند استان خاص نمی‌شود.

داور دیدار جنجالی پرسپولیس - داماش گیلان از اظهارنظر در خصوص محرومیت چهار جلسه‌ای که کمیته داوران برایش درنظر گرفته است، خودداری کرد و گفت: وارد این بحث‌ها نشویم بهتر است و من بیخود و بی جهت به این بحث‌ها دامن نمی‌زنم اما خداگواه است من در بازی پرسپولیس - داماش بد قضاوت نکردم. می گویند گل اول داماش آفساید بوده است. قبول. اما من باید آفساید را می گرفتم.

وی ضمن تاکید دوباره براینکه مدافع تیم داماش روی علی کریمی خطای پنالتی کرده است، خاطرنشان کرد: مدافع تیم داماش کریمی را زد. پنالتی یعنی چه؟ یعنی باید مدافع، بازیکن صاحب توپ را بزند و او با صورت روی زمین بیاید که داور پنالتی بگیرد؟! خدا شاهد است که مدافع داماش کریمی را زد. در مورد اخراج نصرتی هم من حرفی ندارم. کارشناسان می گویند، قبل از اینکه نصرتی روی زنیدپور خطا کند، زنیدپور، علی عسگر را زده است. باشد حرف آنها قبول و من به آن احترام می گذارم.

این داور فوتبال ایران در خصوص اینکه گفته می‌شود در فصل جاری بیشترین قضاوت دیدارهای پخش مستقیم را داشته است، گفت: گذشته‌ها گذشته است. من که دیگر نمی‌خواهم قضاوت کنم. من داور بین المللی فوتبال این کشور بوده و 22 سال داور ملی بوده‌ام. من همین دیروز که داور نشدم. در آسیا قضاوت کرده‌ام و به ناحق از جمع داوران بین المللی خارج شدم.

وی همچنین تصریح کرد: امروز سه شنبه یکی از روزنامه های ورزشی مطلبی را نوشته و در آن عنوان کرده بود، رفیعی در فصل جاری 6 بار برای پرسپولیس و استقلال سوت زده و در این 6 بازی این دو تیم برنده نبوده‌اند. به من چه پرسپولیس و استقلال نبرده اند؟ گناه من چیست؟ به من چه مربوط است که آنها پیروز نشده‌اند؟

 

رفیعی لذت ورزش فوتبال را به برد و باخت آن خواند و گفت: پرسپولیس و استقلال از تیمهای پرتماشاگر فوتبال ما هستند اما اینکه پرتماشاگر هستند نباید دلیلی باشد براینکه همیشه پیروز شوند. برای آنها نیز به مانند دیگر تیمها برد و باخت است. آنها همانطور که روزهای خوب زیادی داشته اند، روزهای بد نیز دارند.

وی ضمن یادآوری دوباره اینکه قضاوتش تاثیری روی شکست تیم پرسپولیس نداشته است، افزود: پرسپولیس نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیاست و ما از پیروزی‌های این تیم به مانند استقلال و سپاهان لذت می‌بریم. ما که از آنطرف دنیا نیامده ایم. من قبول دارم فشار روی تمام تیمها وجود دارد و همه می خواهند برنده شوند. در این فصل اشتباهات داوری زیاد و فاجعه بوده است اما اگر اشتباهی بوده برای همه بوده است. برای استقلال، برای پرسپولیس، برای سپاهان و حتی برای مس سرچشمه قعر جدولی!

"نمی توان تضمین کرد که از امروز دیگر از هیچ داوری اشتباهی سرنمی‌زند"، این داور فوتبال ایران با بیان این جمله افزود: هر داور اشتباه می‌کند، اشتباهاتی شاید فاحش، اما نباید با یک اشتباه همه چیز را زیر و رو کنیم، فوتبال است و این همه اتفاقات. در همین دربی برگشت کسی فکر می‌کرد پرسپولیس بازی 2 بر صفر باخته را ببرد، قبول کنید شیرینی فوتبال به همین حرف‌ها است.

وی در واکنش به این موضوع که وی را طرفدار تیم استقلال می‌خوانند، اظهار داشت: این دید شماست، شما هستید که فکر می‌کنید یک داور استقلالی است یا پرسپولیسی، اما قبول کنید یک داور آبرویش را نمی‌گذارد تا از یک تیم حمایت کند. پرسپولیس ببرد یا ببازد و استقلال پیروز شود یا نشود، برای ما تفاوتی ندارد. خدا گواه است برای ما فرقی نمی‌کند استقلال ببرد یا پرسپولیس. خدا را خوش نمی‌آید به ما بگویند از تیم خاصی طرفداری می‌کنید.

رفیعی در ادامه تصریح کرد: در بازی رفت استقلال برابر راه‌آهن، طرفداران استقلال مدعی بودند روی مجیدی پنالتی نگرفتم. فردا همه من را متهم کردند که رفیعی پرسپولیسی است. بازی رفت پرسپولیس برابر تراکتور را قضاوت کردم که پرسپولیس باخت. فردایش به این و آن جواب می‌دادم که استقلالی نیستم.

این داور فوتبال ایران در پایان گفت: در شرایط فعلی همه با هم دعوا دارند، این درست نیست یک نفر را سیبل کنیم و همه کاسه و کوزه‌ها را سر وی بشکنیم، باید کمی واقع بین باشیم.
 

 

داور ديدار پرسپوليس و داماش گيلان خداحافظي‌اش از قضاوت را اعلام کرد.


 

     به دنبال اتفاقات رخ داده در دیدار پرسپولیس و داماش و فحاشی تماشاگران به محمود رفیعی، این داور اعلام کرد که دیگر قضاوت نخواهد کرد.

رفیعی در این باره گفت: پس از بازی نزد ناظر و و چند نفر از مسئولان برگزاری دیدار رفتم و خداحافظی‌ام از داوری را اعلام کردم و دیگر قصد ندارم قضاوت کنم.


دیدار پرسپولیس و داماش در حالی که 2 بر یک به سود داماش در جریان بود به دلیل توهین شدید تماشاگران پرسپولیس به داور، نیمه تمام ماند. کمیته انضباطی این دیدار را 3 بر صفر به سود داماش اعلام و 2 امتیاز از پرسپولیس کسر کرد.

 

به گزارش سایت داوران ایران، در دیدار ۲ تیم پرسپولیس و داماش گیلان و به دلیل فحاشى هواداران تیم سرخپوش پایتخت، داور این دیدار، محمود رفیعى در دقایق اضافه نیمه دوم زمین بازى را ترک کرد. این امر به دلیل حساسیت بازى ها و اهمیت تفاضل گل کمى بحث برانگیز شده است. در این خصوص محمد فنایى، کارشناس داورى گفت: «در رابطه با حکمى که در خصوص این دیدار صادر خواهد شد، نمى توانم نظر قطعى بدهم زیرا به هر صورت فدراسیون، کمیته انضباطى دارد و آنها تصمیم گیرنده هستند.»
وى همچنین با اشاره به نادرست دانستن این حرکت توسط رفیعى اظهار داشت: «تمام کردن بازى در دقایق اضافه نادرست بود زیرا حرکت صورت گرفته توسط هواداران پرسپولیس به گونه اى نبود که در دقایق آخر آنها شروع به فحاشى کنند بلکه از اوایل نیمه دوم این امر آغاز شد و داور مى توانست براى چند دقیقه بازى را متوقف کند تا تماشاچیان آرام شوند. صحیح تر بود که بازى ادامه پیدا مى کرد تا دقایق اندک باقیمانده هم بگذرد. ضمن اینکه در دنیا به طور نادر مى توان این حرکت را از سوى داور مشاهده کرد که اگر تماشاچیان فحاشى کنند بازى را تعطیل کند.»
دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:, :: 21:57 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 

هوشنگ نصیرزاده: گل اول استقلال آفساید بود

به گزارش سایت داوران ایران، هوشنگ نصیرزاده گفت: «تیم داورى بازى تیم هاى فوتبال استقلال تهران و مس سرچشمه کرمان در هفته بیست و نهم لیگ برتر باشگاه هاى ایران ۲ اشتباه تاثیرگذار داشت. در صحنه گل نخست تیم استقلال تهران، على حمودى در آفساید قرار داشت و به نظر مى رسید کمک داور بازى از صحنه آفساید جا مانده است.»
وی در مورد خطای پنالتی که داور بازی از آن گذشت و سوت نزد نیز گفت: «پس از نفوذ آرش برهانى در محوطه جریمه تیم مس سرچشمه کرمان، روى این بازیکن خطاى پنالتى صورت گرفت که این صحنه نیز از دید داور بازى پنهان ماند.»
نصیرزاده ادامه داد: «در صحنه اى دیگر که على سامره مهاجم تیم مس سرچشمه کرمان در محوطه جریمه تیم استقلال تهران سرنگون شد، تصویر تلویزیونى، دیر به این صحنه رسید و قضاوت در این خصوص دشوار است.»
کارشناس داوری در پایان ارزیابی خود را این گونه بیان کرد: «تیم داورى دیدار تیم هاى مس سرچشمه کرمان و استقلال تهران با داورى البرز حاجى پور و کمک هاى مسعود فرح نیا و محمدرضا غنو در سایر تصمیم هاى خود با دوندگى زیاد عملکرد خوبى داشتند.»

 هفته پر حاشیه داوران / محمود رفیعی بدلیل مصاحبه محروم شد

نایب رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال از محرومیت داور دیدار تیمهای پرسپولیس تهران و داماش گیلان خبر داد.

به گزارش سایت داوران ایران، حسین عسگری در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اعلام این خبر افزود: هیچکدام از داوران و کمک داوران فوتبال نمی‌توانند بدون اجازه کمیته داوران فدراسیون فوتبال با رسانه‌ها گفتگویی داشته باشد.

وی در ادامه افزود: با این وجود آقای محمود رفیعی نقض قانون کرده و امروز با یکی از خبرگزاری‌ها گفتگویی داشته است که به موجب آن از سوی کمیته داوران فدراسیون فوتبال محروم خواهد شد.

نایب رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال خاطر نشان کرد: در صورتی که داوران مرتکب خطا و اشتباهی شوند از سوی کمیته داوران محروم می‌شوند اما محرومیت‌شان به اطلاع عموم نمی‌رسد. در این خصوص اما شرایط فرق می‌کند و ما برابر قانون داور دیدار پرسپولیس – داماش را محروم کرده و محرومیتش را رسما اعلام می‌کنیم.

دیدار جنجالی پرسپولیس – داماش گیلان در چارچوب هفته بیست و نهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور که عصر یکشنبه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد، به دلیل توهین هواداران پرسپولیس به داور در دقیقه ۲+۹۰ ناتمام ماند.

 رئیس دپارتمان داوری: قضاوت داور پرسپولیس   داماش ضعیف بود

نایب رئیس کمیته داوران با بیان اینکه گل اول داماش به پرسپولیس آفساید بود،گفت: علاوه بر محمود رفیعی که در بازی روز گذشته عملکرد ضعیفی داشت، داوران در چند مسابقه دیگر هم اشتباهات تاثیر گذاری داشته اند که با آنها برخورد می شود.

به گزارش سایت داوران ایران، حسین عسگری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اشتباهات زیاد داوران در این هفته از مسابقات لیگ برتر، گفت: فعلا منتظر فیلم مسابقه هستیم تا به دستمان برسد. در مجموع با اطلاعاتی که به دست ما رسیده داوران ما در چند مسابقه اشتباهات موثری داشته اند که به آنها رسیدگی خواهیم کرد. با این حساب باید بگویم هفته بد داوران ما بوده است.

وی با اشاره به قضاوت محمود رفیعی و نیمه تمام ماندن بازی پرسپولیس و داماش تصریح کرد: من روز گذشته به عنوان ناظر داوری در استادیوم بودم. قصد توجیه عملکرد رفیعی را ندارم چرا که او قضاوت ضعیفی داشت، اما این دلیل نمی شود رفتارهایی را که اتفاق افتاده نادیده بگیریم. ما بارها خواسته ایم تا مسئولان اجرایی روشی را اتخاذ کنند تا این رفتارها کم شود. با این حال در چند سال اخیر این توهین ها نه تنها کمتر نشده که حتی افزایش هم یافته است.

وی افزود: مطمئن باشید ما با هیچ داوری رودربایستی نداریم، طبق روال کمیته با داورانی که قضاوت بدی داشته اند برخورد می کنیم.

عسگری با تاکید بر اینکه بازی های هفته آخر همیشه حساسیت دارد، گفت: من می گویم اگر با متخلفان و تماشاگرانی که مدام توهین می کنند برخورد شود قطعا این موضوع اثرات خود را در قضاوت خوب داوران نشان می دهد. جا دارد اینجا از علی کریمی که بعد از بازی رفتار مسئولانه ای از خود نشان داد تشکر کنم. کریمی نه تنها به داور بازی حمله نکرد بلکه از او تقدیر کرد، کاش همه بازیکنان و مربیان از این بازیکن الگو بگیرند.

وی درباره پنالتی پرسپولیس و اینکه گفته می شود صحیح نبوده است، تصریح کرد: به نظرم محمود رفیعی نزدیک صحنه بود و زاویه دید خوبی داشت. این یعنی اینکه او نباید در این صحنه اشتباه کرده باشد. گاهی پیش می آید که یک بازیکن بلافاصله بعد از برخورد سرنگون نمی شود و لحظاتی طول می کشد تا روی زمین بیفتد. مهم این است که روی بازیکن خطا انجام شده است؛ درست مثل خطایی که روی کریمی انجام شد.

عسگری گل اول داماش را نادرست دانست و گفت: کار از آنجا برای رفیعی سخت شد که کمک داور گل آفساید داماش را صحیح اعلام کرد، این مسئله برای رفیعی تنش زا شد در حالیکه او نقشی در این اشتباه نداشت.

وی در پاسخ به این سئوال که ” آیا بهتر نبود بازی پرسپولیس و داماش تا انتها ادامه پیدا کند؟”، تاکید کرد: داور طبق قانون اجازه دارد اگر تخلفی در زمین به وجود بیاید بازی را تعلیق کند و آن را نیمه تمام بگذارد. هر چند من هم در ورزشگاه بودم اما از جایگاه داوری پایین نرفتم تا در کار رفیعی دخالتی کنم. ممکن بود بعدا برخی از کارشناسان بگویند نیمه تمام گذاشتن بازی تصمیم رفیعی نبوده است و رئیس کمیته داوران در تصمیم او تاثیر گذاشته است!

عسگری در خصوص انتقادات برخی از کارشناسان در خصوص اینکه محمود رفیعی در حد و اندازه های قضاوت بازی پرسپولیس و داماش نبوده است، گفت: متأسفانه افرادی با عنوان کارشناس از تریبون رسانه ها سوء استفاده می کنند. این کارشناسان مورد تأیید فدراسیون نیستند که در مورد داوری نظر می دهند. رفیعی این فصل بازی های حساس و مهمی مانند ذوب آهن با پرسپولیس، پرسپولیس با فولاد، شاهین با داماش، ملوان با صنعت نفت و بازی رفت ملوان با پرسپولیس را سوت زده بود. قضاوت رفیعی فقط در بازی استقلال با راه آهن کمی مشکل داشت که به همان خاطر سه هفته از داوری محروم شد.

نائب رئیس کمیته داوران در خصوص اینکه چرا قضاوت این بازی به داوران برجسته تری از جمله سعید مظفری زاده یا محسن ترکی سپرده نشد، خاطرنشان کرد: مظفری زاده برای قضاوت در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به چین رفته بود و ۲ روز قبل از مسابقه به تهران برگشت، طبیعی است که او نتواند در لیگ برتر قضاوت کند. محسن ترکی هم در غم از دست دادن مادرش به سوگ نشسته و هنوز برای بازگشت و قضاوت اعلام آمادگی نکرده است.

وی در بخش پایانی سخنانش درباره گل آفساید استقلال به مس سرچشمه هم گفت: اطلاعات من به گزارش های ناظر داوری محدود می شود. چون نتوانستم بازی استقلال را تماشا کنم منتظر فیلم این مسابقه هستم.

 مسعود مرادی: رفیعی مجبور شد نقش کمیته انضباطی را ایفا کند

کارشناس داوری فوتبال ایران با تاکید براینکه امیدوارم قطع بازی توسط داور به دلیل توهین تماشاگران باب نشود،گفت: نبود برخورد قاطع توسط کمیته انضباطی در توهین به داوران باعث شد رفیعی خودش نقش کمیته انضباطی را ایفا کند.

به گزارش سایت داوران ایران، مسعود مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص حواشی دیدار تیمهای فوتبال پرسپولیس و داماش و نیمه تمام گذاشتن بازی توسط داور ضمن بیان مطلب فوق گفت: من در دوران داوری خود برای نخستین بار بود که دیدیم داور بازی را به دلیل توهین تماشاگران یک تیم قطع کند آنهم در حالی که کمتر از یک دقیقه به انتهای زمان بازی باقی مانده است این یک اتفاق نادر نه تنها در فوتبال ایران بلکه در فوتبال جهان است.

وی با بیان اینکه در گذشته به دلیل هجوم تماشاگران به درون زمین و یا پرتاب اشیا شاهد قطع بازی بوده ایم، افزود: باید دید که داور تحت چه فشاری قرار گرفته که ابتدا بازی را به حالت تعلیق در آورد و سپس بازی را نیمه تمام قطع کرد. آنچه که مسلم است داور مطابق اختیاراتی که قانون به وی داده عمل کرده است.

کارشناس داوری فوتبال ایران تصریح کرد: اینکه در چنین شرایطی در حالی که کمتراز یک دقیقه به پایان بازی باقی مانده داور می توانست بازی را به اتمام برساند به تجربه و مدیریت داور بستگی دارد.

وی در همین خصوص خاطر نشان کرد: حدود یک ماه قبل داوران به دلیل برخوردهای اهانت آمیزی که با آنها شده بود تصمیم گرفتند تا حل نشدن این مشکل دیگر قضاوت نکنند و به آنها قولهایی داده شد که در این خصوص برخوردهای قاطع انضباطی صورت خواهد گرفت اما در عمل شاهد بودیم که اتفاق چندان خاصی نیفتاد و توهین ها همچنان ادامه پیدا کرد، در واقع نبود برخورد جدی و قاطع در چنین مواردی توسط کمیته انضباطی باعث شد که در دیدار تیمهای پرسپولیس و داماش طاقت رفیعی به سر آمده و خودش نقش کمیته انضباطی را ایفا کند.

مرادی با تاکید بر اینکه امیدوارم قطع بازی توسط داور به دلیل توهین تماشاگران در فوتبال ایران باب نشود، گفت: این موضوع موجب سوء استفاده تماشاگران تیمهایی خواهد شد که نتیجه را به حریف خود واگذار کرده اند و در جریان بازی از تیم حریف خود عقب افتاده اند.

وی اظهار داشت: خود من شرایط سخت تر از این را تحمل کرده ام اما با مدیریت بازی را به اتمام رسانده و در خصوص توهین هایی که صورت گرفت گزارش رد کرده ام اما بازهم تاکید می کنم باید ببینیم رفیعی تحت چه فشاری بوده که مجبور شده است در حالی که کمتر از یک دقیقه به پایان بازی باقی مانده آن را نیمه تمام بگذارد.

کارشناس فوتبال ایران در خصوص نحوه قضاوت رفیعی تاکید کرد: من بازی را ندیدم و نمی توانم در خصوص صحنه های آن اظهار نظر کنم اما اگر داور تصمیمات اشتباهی نیز بگیرد باز هم دلیل نمی شود که مورد توهین قرار بگیرد.

 

کميته داوران محسن قهرماني را دو ماه از قضاوت محروم کرد.


 

 

  به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، کمیته داوران فدراسیون فوتبال، در پی اتفاقات اخیرداوری اطلاعیه‌ای صادر کرد.

 متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

 

از آنجا که قوانین و مقررات بازی فوتبال وظایف و مسئولیت‌های هر یک از آحاد فوتبال را مشخص کرده و بر تفکیک وظایف آنان تاکید کرده است و هر فرد شاغل در فوتبال موظف است فقط به وظیفه خود عمل کرده و از دخالت در وظایف سایر کارگزاران و مسئولین فوتبال خودداری کند.

علی‌رغم این، متاسفانه دربازی داماش و ملوان انزلی از هفته بیست وششم لیگ برتر که به قضاوت آقای محسن قهرمانی برگزار شد مشاهده شد که داور بازی فراتر از وظایف قانونی‌اش وارد حوزه مسایل انضباطی شده و در حالی که خطای انجام شده را به خوبی مشاهده می‌کند اعلام می‌دارد تا تماشاگران فحاشی می‌کنند خطا نمی‌گیرم و این در حالی است که قانونگذار رسیدگی به فحاشی و اهانت را از مصادیق وظایف کمیته انضباطی می‌داند.

کمیته داوران و دپارتمان داوری فدراسیون فوتبل معتقد است حتی اگر کمیته انضباطی در پاره‌ای از تصمیم گیری‌ها سرعت عمل لازم را به خرج نداده است و یا رای صادره خفیف بوده است، اما داوران حق ندارند که خود را به جای ارکان قضایی فدراسیون فوتبال گذاشته و راسا به تنبیه متخلفان بپردازند، از این رو کمیته داوران ضمن تذکر لازم به کلیه داوران برای رعایت قوانین و مقررات، بدینوسیله آقای محسن قهرمانی داور بازی داماش و ملوان را به مدت دو ماه و تا پایان لیگ برتر از قضاوت در کلیه مسابقات فوتبال داخلی محروم می‌کند.

شایان ذکر است کمیته داوران و دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال پس از رویت گزارش ناظر داوری و همچنین بازبینی فیلم مسابقات هفته 29 لیگ برتر با گروه داوری بازی‌هایی که اشتباهات تاثیرگذاری در قضاوتشان بوده است طبق روال جاری و آیین نامه کمیته داوران برخورد لازم انضباطی را به عمل خواهد آورد.

حسین عسگری، رضا غیاثی، فریدون اصفهانیان و اسماعیل صفیری

دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:, :: 21:29 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 

نايب رئيس کميته داوران فدراسيون فوتبال از محروميت داور ديدار تيمهاي پرسپوليس تهران و داماش گيلان خبر داد. 


 

 

  حسین عسگری در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اعلام این خبر افزود: هیچکدام از داوران و کمک داوران فوتبال نمی‌توانند بدون اجازه کمیته داوران فدراسیون فوتبال با رسانه‌ها گفتگویی داشته باشد.

وی در ادامه افزود: با این وجود آقای محمود رفیعی نقض قانون کرده و امروز با یکی از خبرگزاری‌ها گفتگویی داشته است که به موجب آن از سوی کمیته داوران فدراسیون فوتبال محروم خواهد شد.

 

 

نایب رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال خاطر نشان کرد: در صورتی که داوران مرتکب خطا و اشتباهی شوند از سوی کمیته داوران محروم می‌شوند اما محرومیت‌شان به اطلاع عموم نمی‌رسد. در این خصوص اما شرایط فرق می‌کند و ما برابر قانون داور دیدار پرسپولیس - داماش را محروم کرده و محرومیتش را رسما اعلام می‌کنیم.

دیدار جنجالی پرسپولیس - داماش گیلان در چارچوب هفته بیست و نهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور که عصر یکشنبه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد، به دلیل توهین هواداران پرسپولیس به داور در دقیقه 2+90 ناتمام ماند.

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان داوری فوتبال و آدرس davaraneparsi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان