داوری فوتبال
جدیدترین اخبار داوری فوتبال ایران وجهان
سه شنبه 1 اسفند 1391برچسب:, :: 14:2 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 


Posted: 18 Feb 2013 12:12 PM PST

رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به علی دایی، سرمربی راه آهن به خاطر انتقادش از محسن ترکی تذکر داد.

 به گزارش سایت داوران ایران و به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اسماعیل حسن‌زاده  درباره برخورد کمیته انضباطی با علی دایی و پیروز قربانی به خاطر رفتارشان در بازی راه‌آهن و استقلال، از صادر شدن رای خبر داد و اظهار کرد: هرچند محسن ترکی در گزارش‌هایش یک کلمه درباره دایی ننوشته اما با بررسی که داشتیم به دایی تذکر دادیم. کمیته انضباطی بعد از بررسی گزارش داور و ناظر فدراسیون در این مسابقه، رای خود را صادر کرد که تا پایان وقت امروز (دوشنبه) اعلام خواهد شد.

 وی افزود: اما بعد از آن که کمیته انضباطی رای را صادر کرد، کمیته داوران شکایت دوباره‌ای کرده که ما جداگانه آن را رسیدگی خواهیم کرد؛ هرچند تعجب ما این است که اگر علی دایی در طول ۹۰ دقیقه مسابقه حرفی کنار زمین زده و رفتار خاصی علیه داوری داشته که داور، کمک‌هایش، داور چهارم یا ناظر فدراسیون دیدند یا شنیدند، چرا آنها در گزارش‌هایش یک کلمه در‌این باره ننوشتند؟! چرا مثلا داور چهارم حرف‌های دایی را ننوشته است؟

 رییس کمیته انضباطی تاکید کرد: متاسفانه الان محسن ترکی مدعی شده تا وقتی کمیته انضباطی با دایی برخورد نکند سوت نمی‌زند اما در گزارش او هیچ چیزی درباره نوع رفتار دایی در طول ۹۰ دقیقه وجود ندارد. ما با اینکه در گزارش داور چیزی نبود، بعد از آن که تصاویر بازی را بار دیگر دیده و متوجه رفتارها و دادوفریادهای دایی علیه داوری شدیم، در رای صادره به دایی تذکر دادیم. اگر منظور ترکی مصاحبه بعد از بازی دایی بوده که آن بحث دیگری دارد و ما طبق درخواستی که کمیته داوران داشته باشد، موضوع را رسیدگی می‌کنیم.

 وی در واکنش به اینکه مگر قرار نبود اگر کمیته داوران هم درخواست رسیدگی نداد کمیته انضباطی به طور مستقل رصد کرده و با مصاحبه‌های علیه داوری برخورد کند، به ایسنا گفت: بله، کمیته انضباطی تا جایی که امکانش باشد و موارد را ببیند با مصاحبه‌ها برخورد می‌کند، مگر اینکه موردی وجود داشته باشد که ندیده باشیم که در آن صورت هم کمیته داوران می‌تواند شکایت کند و ما رسیدگی کنیم.

 

 حسن‌زاده در پاسخ به این سوال که طبق وعده‌ای که داده بودید، آیا به طور مثال محمد مایلی‌کهن و علی دایی که در مصاحبه‌هایشان درباره داوری صحبت کردند، باید در انتظار محرومیت باشند نیز اظهار کرد: همانطور که قبلا هم گفتم از روزی که جلسه مربوط به داوری برگزار و مصوبه‌ هم تعیین شد، کمیته انضباطی با این‌گونه مصاحبه‌ها برخورد می‌کند. می‌توانید در آینده منتظر آرای ما باشید. اما مثلا مایلی‌کهن در صحبت‌هایش موضوع تعیین برخی نتایج در بیرون زمین بازی را مطرح کرده که این حرف‌ها قبل از آنکه نیاز به رسیدگی کمیته انضباطی درباره موضوع داوری داشته باشد، می‌طلبد مقامات داوری و فدراسیون به دنبال قضیه باشند، شاید مایلی‌کهن واقعا چیز بیشتری بداند.

سه شنبه 1 اسفند 1391برچسب:, :: 14:0 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 


خداحافظی محسن ترکی پس از قضاوت در هفته بیست و پنجم رقابت های لیگ برتر از دنیای داوری حرفه‌ای فوتبال در سطح داخلی و بین المللی سه دلیل اصلی دارد.
 
 
به گزارش سایت داوران ایران و به نقل از خبرگزاری مهر، حدود دو ماه و نیم پیش محسن ترکی و برخی از داوران مطرح فوتبال ایران در خصوص مشکلات اخیری که در پی برخی حرمت شکنی ها و توهین ها برای جامعه  داوری فوتبال ایران پیش آمد طوماری را تهیه کرده و به امضای ۱۰۰ داور و کمک داور فوتبال ایران رساندند. در این نامه قید شده بود اگر حرمت شکنی ها و به زیر سوال بردن شخصیت داوران همچنان ادامه داشته باشد آنها دیگر سوت نخواهند زد. در همین راستا فدراسیون فوتبال پس از گذشت دو ماه و نیم تشکیل جلسه داد که مصوبه ای را در این خصوص برای برخورد جدی با افرادی که داوران را زیر سوال می برند به تصویب رساند.

فردی که ارتباط نزدیکی با محسن ترکی دارد یکی از دلایل اصلی تصمیم وی برای کناره گیری از دنیای داوری را تعلل فدراسیون فوتبال در پاسخگویی به طوماری که به امضای ۱۰۰ داور و کمک داور فوتبال ایران رسیده، می داند. وی همچنین معتقد است، یکی دیگر از دلایل اصلی خداحافظی ترکی به تبعیضی باز می گردد که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در برخورد با مربیانی که به داوران توهین کرده یا شخصیت آنها را زیر سوال می برد قائل می شود. ترکی خواهان عذرخواهی سرمربی و بازیکن یک تیم لیگ برتری شده که اعتقاد دارد این دو نفر با اظهار نظرهای خود شخصیت وی را زیر سوال برده اند و کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برخورد قاطع ای با آنها نداشته است.

البته مهمترین دلیل خداحافظی محسن ترکی به اجابت نشدن درخواست مکتوبی بر می گردد که وی از کمیته داوران و دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال دارد. ترکی تاکید کرده علی رغم رایزنی مسئولان کمیته داوران و دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال، تا زمانی که درخواست رسمی وی را بر آورده نکند تحت هیچ شرایطی به دنیای داوری فوتبال باز نخواهد گشت.

 

محسن ترکی که در کلاسی که کمیته داوران هفته گذشته برای داوران شاغل در لیگ تشکیل داده بود شرکت نکرد و در هفته بیست و ششم رقابت های لیگ برتر سوت نزند تا پایان فروردین ماه سال ۹۲ سه ابلاغ بین المللی دارد که در شرایط فعلی وضعیت حضور وی در این رقابت ها مبهم شده است.

خبرگزاری فارس: حق‌وردی دیدار پرسپولیس و سپاهان را سوت می‌زند

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، داوران بازی ها به شرح زیر اعلام شده اند:

یکشنبه 29 بهمن 91

* راه آهن - داماش گیلان، ساعت 16، ورزشگاه راه آهن

البرز حاجی پور، مصطفی فراهانی، رضا عبدوس، جمشید دانش مهر، ناظر داوری: حسین عسگری

* استیل آذین گهر درود - تراکتورسازی تبریز، ساعت 15، ورزشگاه تختی درود

اشکان خورشیدی، علیرضا کهوری، حمید سبحانی، محمد کمانی، ناظر داوری: جواد تقی پور

* پرسپولیس - فولاد سپاهان اصفهان، ساعت 17:15، ورزشگاه آزادی تهران

تورج حق وردی، رسول فروغی، بابک داوری، رحیم مهر پیشه، ناظر داوری: حاتم بک پور

جمعه 27 بهمن 1391برچسب:, :: 17:32 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

داور بين‌المللي فوتبال ايران خواستار خروج نامش از فهرست داوران بين‌المللي شد.


 

محسن ترکي بعد از قضاوت ديدار راه آهن و استقلال با اعتراض‌هاي علي دايي و باشگاه استقلال روبرو شد.

به گزارش فارس،مهدي تاج سرپرست سازمان ليگ اعلام کرد که محسن ترکي گفته ديگر نمي‌خواهد در فوتبال ايران و خارج از کشور قضاوت کند.

حسين عسگري رئيس و يدالله سليماني دبير دپارتمان داوري با محسن ترکي صحبت کردند و از او خواستند که از اين تصميم خود برگردد اما محسن ترکي در اين مذاکرات گفته است که نامش را هم از فهرست داوران بين المللي خارج کنند.

دپارتمان داوري اما به اين حرف توجهي نکرده است و در تلاش است که ترکي را به ميادين بازگرداند زيرا معتقدند براي ساخته شدن داوري مثل ترکي سرمايه‌گذاري زيادي انجام شده است و ترکي يکي از سرمايه‌هاي داوري است.

 به گزارش سایت رسمی فدراسیون،

شنبه 28/11/91
ابومسلم خراسان-شاهين بوشهر-ثامن الائمه-مشهد-ساعت ۱۴
رسول رهبرفام – ایوب غلامزاده – امیر مبشر –میلاد بای – ناظر: رضا دهقان


آهن بافق يزد-نفت مسجد سليمان-شهدا سنگ آهن-بافق-ساعت ۱۴ و ۱۵ دقيقه
قاسم واحدی – محمدرضا غنو– فرهاد مروجی –: هادی مسلمی – ناظر: حسین عرب براقی

پارسه ايرانيان-گل گهر سيرجان-صنايع دفاع-تهران-ساعت ۱۴ و ۱۵ دقيقه
جواد شرفی – بهروز برون – رضا قیم –حسام عرب - محمد پیروزرام


نساجى مازندران-شهردارى اراك-شهدا-سارى-ساعت ۱۴ و ۱۵ دقيقه
حمید حاج ملک – سخاوت سلیمان نژاد – مرتضی کاظمیان – سجاد لطافتی – ناظر: علی صیدی –


برق شيراز-استقلال خوزستان-شهيد دستغيب-شيراز-ساعت ۱۴ و ۱۵ دقيقه
بابک وسیله بر – محمد مدیرروستا – مهدی سیفی – روح اله ارشادی – ناظر: محمدرضا اسحاقیان


مس رفسنجان- سايپا شمال-تختى-رفسنجان-ساعت ۱۴ و ۱۵ دقيقه
علی صفایی – رحیم حاجیلو – محمد بوالحسنی – حسین زمانی – ناظر: سیدحسین حسینی –


شهردارى ياسوج-شهردارى تبريز-تختى-ياسوج-ساعت ۱۴ و ۱۵ دقيقه
احمد صالحی – سعید قاسمی – مهدی شفیعی – امید سعیدفر – ناظر: ابراهیم میرزابیگی


ماشين سازى تبريز-مس سرچشمه-تختى-تبريز-ساعت۱۴ و ۳۰ دقيقه
محمد فغانی – حسن انتظاری – اکبر نوری –شاهو اصلانی – ناظر: بهرام مهرپیما


الوند همدان-اتكا گلستان-قدس-همدان-ساعت۱۴ و ۳۰ دقيقه
جمشید محمدی – اسد حاج محمد – امیر بالاورد –میثم پورکریمیان – ناظر: عبود سنگاشکن


شهردارى بندرعباس-راهيان كرمانشاه-خليج فارس-بندرعباس-ساعت۱۴ و ۳۰ دقيقه
محمدرضا اکبریان – حمزه علی سلیمی – محسن سلطانی –سیدرضا مهدوی – ناظر: حیدر شکور


استقلال اهواز-گسترش فولاد تبريز-تختى-اهواز-ساعت ۴۵:۱۴
یداله جهانبازی – کیومرث رضایی – فرزاد بهرامی – محمدحسین زاهدیفرد – ناظر: غلام سلیمانی

ملى حفارى اهواز-پاس همدان-اختصاصى نفت-اهواز-ساعت ۴۵:۱۴
علیرضا فغانی – محمد عطایی – جواد قنبریان – روح اله شریفی


ايرانجوان بوشهر-يادآوران شلمچه-شهيد بهشتى-بوشهر-ساعت14و45
موعود بنیادی فر – قهرمان نجفی – محمدرضا طالبی – آرش خرمیان – ناظر: محمدعلی فروغی

 به گزارش سایت رسمی فدراسیون،

جمعه 27/11/91
ملوان انزلی – فولاد خوزستان – ساعت 15:15 – تختی انزلی
سیدحسین زرگر – مهدی عالیقدر – بهرام نقوی – غلامرضا مستقیم – ناظر: نادر جعفری
نفت آبادان – آلومینیوم هرمزگان – ساعت 16 – تختی آبادان
سیدمهدی سیدعلی – علی میرزابیگی – علیرضا ایلدورم – اسماعیل آمری – ناظر: اسماعیل صفیری
پیکان – سایپا – ساعت 16 – پیکانشهر تهران
محسن قهرمانی – محمدرضا منصوری – جهانبخش آرمان – سعید فتاحی – ناظر: فریدون اصفهانیان
ذوب آهن – مس کرمان – ساعت 16 – فولادشهر اصفهان
رضا کرمانشاهی - حسین طالقانی – مجید ویشگاهی – پیروز سیف اله پور – ناظر: نوید مظفری
فجر شهید سپاسی – استقلال تهران – ساعت 15 – حافظیه شیراز
سعید مظفری زاده – رضا سخندان - تورج عیوض محمدی – امید سعیدی فر – ناظر: ابراهیم میرزابیگی
 
چهار شنبه 25 بهمن 1391برچسب:, :: 19:3 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 


به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مهدی تاج، سرپرست سازمان لیگ عصر امروز اعلام کرد که محسن ترکی به علت فشارها و اعتراضات، نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ارسال کرده است و خواستار این شده تا در بازی‌های داخلی و خارجی قضاوت نداشته باشد.

پس از این موضوع حسین عسگری، رئیس دپارتمان داوری با استعفای ترکی مخالفت کرد.

حسین عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره نامه خداحافظی ترکی از داوری اظهار داشت: نامه ای که آقای ترکی داده است پیرو همان هجمه‌هایی‌ست که علیه داوران راه افتاده است و ما اتفاقا در جلسه‌ای که روز گذشته با مدیران ارشد فدراسیون داشتیم، این مسئله را مطرح کردیم.

وی افزود: هجمه‌هایی که علیه داوری به راه افتاده خیلی زیاد شده و تمرکز داوران را مخدوش کرده است. ما نامه ترکی را روز گذشته مورد بررسی قرار دادیم، او در این نامه آورده است که اگر این انتقادها ادامه داشته باشد کار داوری مشکل می‌شود و در این شرایط قضاوت نکنند بهتر است.

عسگری ادامه داد: ما با این نامه و درخواست ترکی موافقت نکردیم مگر به این راحتی‌ است که یک داوری مثل ترکی که زحمت کشیده است از دست بدهیم. قرار شده با کلیه افرادی که به دنبال جو سازی علیه داوران هستند برخورد کنیم و تصمیم بر این است که شدیدترین جریمه آیین نامه را برای این گونه افراد در نظر بگیریم.

وی در پاسخ به این سوال که در صورتی که داوری اشتباه محرز انجام دهد کمیته داوران چه برخوردی با این داور انجام می‌دهد گفت: انتظار دارید چه برخوردی انجام دهیم ما که نمی‌توانیم داوران را به صلابه بکشیم. اشتباهات داوری همه جای دنیا هست، ما طبق قوانین با داورانی که اشتباه می‌کنند برخورد می‌کنیم مگر وقتی بازیکنی اشتباه می‌کند چه برخوردی با او می‌شود.

عسگری در پایان خاطر نشان کرد: داوران همه برای این فوتبال زحمت کشیده‌اند، یک داور 10،12 سال زحمت می کشد تا به سطح حرفه‌ای برسد و ما نمی‌توانیم سرمایه‌های خود را از دست بدهیم.

 به گزارش سایت رسمی فدراسیون، 

چهارشنبه 91/11/125- ایران-اردن-ورزشگاه آرارات
سلطنت نوروزی-منصوره مشرفی پور-فاطمه سپاهی-فاطمه نصرالهی

 

 حسین عسگری رئیس دپارتمان داوری در گفت و گو با سایت رسمی فدراسیون فوتبال، درباره قضاوت دیدار تیم های راه آهن و سپاهان به نکاتی اشاره کرد.


به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، وی در این باره گفت: دپارتمان داوری هنوز فیلم بازی را ندیده و منتظر دیدن فیلم بازی هستیم تا قضاوت داور را آنالیز کنیم اما بر اساس گزارش ناظر داوری بازی، قضاوت داور به جز یک صحنه مشکل خاصی نداشته است.
عسگری در پایان گفت: تنها در یک صحنه که ناظر داوری به اطلاع ما رسانده داور بازی خطای هند دروازه بان راه آهن را بیرون محوطه جریمه نگرفته است که اگر می گرفت باید دروازه بان را اخراج می کرد و راه آهن ده نفره می شد.بازهم تاکید می کنم که منتظر دیدن فیلم بازی هستیم تا درباره این صحنه اظهارنظر کنیم.
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان داوری فوتبال و آدرس davaraneparsi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان