جلال مرادی: دستمزد داوران در حد مسابقات محلی است دپارتمان و کمیته داوران با هم اختلاف
 
داوری فوتبال
جدیدترین اخبار داوری فوتبال ایران وجهان

 داور سابق، سطح داوری را بسیار بالاتر از فوتبال ایران عنوان کرد.
جلال مرادی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه لرستان، در خصوص دستمزد داوران، اظهار کرد: دستمزد داوران نسبت به بازیکنان تحقیرآمیز است. در داربی 76 اگر قیمت بازیکنان را حساب کنیم صدها میلیارد می‎شود اما داور با دستمزد 500 هزار تومان بازی را قضاوت کرد.
وی تأکید کرد: دستمزد داوران در حد فوتبال محلی است نه حرفه‎ای! و در حق آنها ظلم می‎شود که این عادلانه نیست. اگر می‎گویند فوتبال ما حرفه‎ای است باید در همه موارد به سطح حرفه‎ای شدن برسیم.
مرادی با تأکید بر این‎که باید حق داوران ادا شود، مدعی شد بدون شک سطح داوری ما از فوتبال بسیار بالاتر است. داوران ایرانی در بهترین سطح هستند و قضاوت‎های خوبی در بازی‎های بین‎المللی داشته و دارند. آقای فغانی از کاندیدای اصلی حضور در جام جهانی است و این در حالیست که تیم‎های باشگاهی ما در چند سال گذشته افتخاری در آسیا کسب نکرده‎اند.
این کارشناس داوری با اشاره به قضاوت محسن قهرمانی در دیدار سرخابی گفت: متأسفانه اعضای تیم‎ها به خودشان اجازه می‎دهند پس از بازی و در حالی که فیلم صحنه‎های مشکوک را ندیده‎اند در مورد داوری اظهارنظرهای منفی می‎کنند. باید فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی به شدت برخود کند تا دیگر شاهد صحبت‎های عجولانه پس از بازی‎ها نباشیم.
مرادی در ادامه صحبت‎هایش عنوان کرد: طبق چیزی که فیفا اعلام کرده رئیس دپارتمان داوری باید با نظر رئیس کمیته داوران مشخص و به رئیس فدراسیون معرفی شود تا برایش ابلاغ بزند و اگر این پروسه طی شود قطعاً راه پیشرفت داوران بازتر می‎شود.
وی خاطرنشان کرد: الان کمیته داوران یک حرف می‎زند و دپارتمان حرف دیگری و بعد هم در رسانه‎ها مطرح می‎کنند که اختلافی با هم ندارند. مطمئن باشید اختلاف دارند و این‎که می‎گویند اختلافی وجود ندارد، دروغ است.
مرادی علت این کار را این‎گونه بیان کرد: وقتی داور را رئیس انتخاب نمی‎کند، دیگر کسی از رئیس حرف شنوی ندارد و پشتت به شخصی گرم بوده که به او ابلاغ داده است.
داور اسبق فوتبال کشور در پایان اعتراف کرد: مثل همه داوران ایرانی که دوست دارند دیدارهای سرخابی را قضاوت کنند من هم دوست داشتم یکی از این بازی‎ها را سوت بزنم اما متأسفانه زمان ما از داوران داخلی استفاده نمی‎شد و آن زمان هم مثل الان پتانسیل این مهم وجود داشت.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان داوری فوتبال و آدرس davaraneparsi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان