تمارض براي گرفتن پنالتي حرام اعلام شد
 
داوری فوتبال
جدیدترین اخبار داوری فوتبال ایران وجهان
پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:31 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 يک مجمع فقه اسلامي در سودان، حکم سجده کردن ورزشکاران و تمارض جهت گرفتن پنالتي را اعلام کرد.


مجمع فقه اسلامي در سودان سجده کردن ورزشکاران بر روي زمين را پس از شادماني بخاطر پيروزي، به عنوان نوعي شکر براي خداوند جايز دانسته است. 

اين مجمع در ادامه خاطر نشان کرد: «پس از سجده شکر، بجا آوردن سلام واجب نيست و براي انجام آن نيازي به رو به قبله بودن نمي باشد.» اين مجمع فقهي، سجده اي که بازيکنان فوتبال پس از رسيدن به گل يا پيروزي در زمين فوتبال انجام مي دهند را در انتشار و تبليغ اسلام سهيم مي داند. اين در حالي است که عده اي از علماء با انتقاد از اين حرکت پرسيده بودند که مگر گل زدن يک نعمت است تا به خاطر آن شکر خدا بجا آورده شود؟ در همين راستا، دو عالم سعودي نيز، تمارض بازيکنان فوتبال براي گول زدن داور به جهت گرفتن پنالتي يا گرفتن ضربه آزاد به منظور رسيدن به گل، حرام دانستند. 

"عبدالله مطلق" يکي از اين دو عالم سعودي گفته است که اين کار يک نوع گول زدن و دروغ گفتن است و حرام شرعي به حساب مي آيد و بازيکن زماني که اين کار را انجام دهد مرتکب گناه مي شود مخصوصا زماني که بازيکن به خدا سوگند ياد کند که در اينجا بازيکن مرتکب يکي از گناهان کبيره اي شده است که بر هر مسلماني واجب است از آن اجتناب کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان داوری فوتبال و آدرس davaraneparsi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان