داوری فوتبال
جدیدترین اخبار داوری فوتبال ایران وجهان

 به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مسعود مرادی در چهارم اردیبهشت ماه 92 به دوحه قطر خواهد رفت تا ناظر داوری دیدار تیم های الجیش قطر و الشباب عربستان باشد. تیم داوری این بازی از کشور ژاپن و ناظر بازی از کشور مالدیو انتخاب شده اند. داور چهارم این بازی از کشور سوریه است.

همچنین اسماعیل صفیری به عنوان ناظر داوری دیدار تیم های الغرافه قطر و الاهلی عربستان که سوم اردیبهشت ماه 92 در دوحه قطر برگزار می شود،انتخاب شده است.
تیم داوری این بازی از کشور لبنان و ناظر بازی از کشور اردن انتخاب شده اند.

 خبرگزاری فارس: کارشناس داوری گفت: اشتباهات فردی داوران باعث شده تا به دپارتمان داوری نیز حمله شود.

خبرگزاری فارس: تمام سوت‌های داور به ضرر پرسپولیس بود/ اشتباهات فاحش داوری باعث حمله به دپارتمان شده
 

 

هوشنگ نصیرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره  وقایع بازی آلومینیوم و پرسپولیس عنوان کرد: اشتباهات داوران باعث زیر سوال بردن دپارتمان می‌شود. متاسفانه برخی از افراد که با اعتماد دپارتمان داوری، مسابقات حساس به آنها واگذار می‌شود به این اعتماد به خوبی پاسخ نمی‌دهند و باعث حملاتی علیه مجموعه رسمی فدراسیون می‌شوند.

وی با اشاره به صحنه‌های این بازی خاطرنشان کرد: وقتی کمک داور مسابقه در یک متری خود قادر نیست که ضربه دروازه را از کرنر تشخیص بدهد و همین کمک داور نیز پاس مدافع طرف دروازه خودی را آفساید اعلام می‌کند و چند موقعیت حساس را از تیم میهمان سلب می‌کند، باعث خرابی اعصاب تیم متضرر از این تصمیمات شده و جنجال را فراهم می‌کند.

این کارشناس داوری تصریح کرد: در مسابقه‌ای که داور آن حتی پاس رو به عقب به دروازه‌بان را که توسط گلر آلومینیوم لمس شد نتوانست خطا اعلام کند دیگر چه کاری از دست دپارتمان ساخته است؟ برای مثال وقتی یک مربی اعتراض می‌کند نفر پشت سر او اخراج می‌شود. یا وقتی یک کمک داور برجسته یک خطای بی مورد را پرچم زده و باعث اخطار بازیکن و اخراج سرمربی می‌شود کاری از دست فیفا هم ساخته نیست چه برسد به دپارتمان داوری. متاسفانه در چندین بازی تصمیمات غلطی توسط برخی از داوران گرفته شده که گاهی بعضی از آنها کودکانه و جبران ناپذیر است.

نصیرزاده افزود: آن قدر تعداد داوران هم محدودیت دارد که دست دپارتمان برای محرومیت آنهایی که اشتباه کرده‌اند زیاد باز نیست. در یک اقدام تعجب‌ برانگیز تمام اشتباهات داوری در بازی آلومینیوم و پرسپولیس اگر چه ضعیف و کوچک بوده‌اند ولی همه به ضرر پرسپولیس بود و باعث خرابی اعصاب تیم و مسئولین آن و حمله به دپارتمان داوری شد. پدیده‌ای که علت اصلی آن اشتباهات فاحش داوری است، نه نوع چیدمان.

 پشت پرده تصمیم کمیته انضباطی در خصوص آراء مربوط به تبانی

خبرگزاری فارس: مدیر منصوری گفت: رئیس کمیته انضباطی اعلام کرد که به علت اطمینان به کمیته فوتسال رای عدم تبانی را صادر کرده‌اند.

خبرگزاری فارس: پشت پرده تصمیم کمیته انضباطی در خصوص آراء مربوط به تبانی
 

 

اکبر تقوی‌ در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص اتفاقات دیدار تیم‌های فوتسال شهید منصوری و شهرداری ساوه عنوان کرد: در حالی که 4 دقیقه و 20 ثانیه به پایان نیمه اول بازی باقی مانده بود، داور در صحنه‌ای قصد داشت به بازیکن شهرداری که خطای شدیدی انجام داده بود، کارت نشان دهد که در این حین مجموعه شهرداری به وسط زمین آمدند و با داور درگیر شدند.

وی در مورد اینکه سرمربی شهرداری ساوه معتقد بوده ماموران حراست سالن بازیکنانش را زده‌اند، خاطرنشان کرد: آقای عقابی باید هم حرکت خود را به گونه‌ای توجیه کند. وقتی داور را می‌زنند دیگر نمی‌شود انتظار دیگری داشت. حتی مامور نیروی انتظامی که قصد داشت این درگیری را خاتمه دهد، او را هم زدند.

مدیر منصوری تصریح کرد: پس از پایان بازی مسئولین ناجا قصد داشتند چند نفر را دستگیر کنند زیرا مامورشان را زده بودند. من خودم به مامور گفتم بگذار همدیگر را بکشند چه کار داری وقتی چنین رفتارهایی انجام می‌دهند. این صحبت‌های عقابی نشان از تقوای کم اوست.

تقوی در مورد دو هفته باقی مانده در لیگ برتر یادآور شد: شائبه‌هایی به وجود آمده که دو بازی برابر گیتی‌پسند و صبای قم داریم اما باید بگویم تیم منصوری با تمام قوا مقابل این دو حریف بازی خواهد کرد. نه به خاطر دیگران بلکه می‌خواهیم در زمین قهرمان مشخص شود و تمام تلاش خود را برابر این دو تیم خواهیم داشت.

وی با اشاره به آرای کمیته انضباطی یادآور شد: می‌دانم که در کمیته انضباطی افراد سالم و نفرات خوبی هستند. اما معتقدم اطلاعات ورودی به این کمیته نواقصی دارد که یا از طریق ناظران یا داوران این امر صورت می‌گیرد. رد پای اطلاعات غلط در کمیته انضباطی دیده می‌شود.

تقوی با اشاره به اتفاقات سال گذشته، تصریح کرد: در جلسه‌ای که با آقای حسن‌زاده داشتیم او با صداقت اعلام کرد که رای سال گذشته بر اساس خواسته کمیته فوتسال و صداقتی که فکر می‌کردم آنها دارند صادر کردیم و اگر فکر می‌کردیم اتفاقات دیگری پشت این موضوع رقم خواهد خورد هرگز چنین رایی را صادر نمی‌کردیم.

به گزارش فارس، در هفته پایانی فصل گذشته لیگ برتر فوتسال دیدار دو تیم فوتسال پرسپولیس و گیتی‌پسند با نتیجه 11 بر 2 به سود اصفهانی‌ها به پایان رسید که این نتیجه شائبه‌هایی مبنی بر تبانی به همراه داشت. کمیته انضباطی پس از حدود 70 روز تبانی را محرز ندانست، اما در تجدید نظر و در کمیته استیناف این رای برگشت و قهرمانی از گیتی‌پسند گرفته شد و به شهیدمنصوری داده شد.

د اوران قاضی‌های همیشه مقصر!/کمیته‌ای در گرداب انتقادات

خبرگزاری فارس: مسئله داوری در فوتبال همیشه بحث‌بر‌انگیز بوده و هر فصل فوتبالی داوران با چالش‌های خاص خود روبرو هستند.

خبرگزاری فارس: داوران قاضی‌های همیشه مقصر!/کمیته‌ای در گرداب انتقادات
 

 

به گزارش خبرگزاری فارس، سال ۱۳۹۱ رو به پایانی است و این روزها فرصت خوبی برای ارزیابی ورزش ایران در ابعاد مختلف است. از آنجایی که فوتبال و موارد مربوط به آن همواره ر بحث و پر خبر بوده بخش کمیته داوران فدراسیون فوتبال را به طور جداگانه مورد بررسی قرار داده هایم:

 

داوران یکی از ارکان اصلی مسابقه فوتبال هستند رکنی که البته در فوتبال ایران همواره مظلوم واقع شده است.

به خصوص در روزهای پایانی لیگ که انگار رسمی ناپسند رایج شده و مربیان، بازیکنان و مدیران باشگاه‌های بازنده علیه داوران موضع می‌گیرند و آنها را عامل شکست خود می‌دانند.

این رسم ناپسند باعث آزردگی خاطر داوران می‌شود، به خصوص اینکه از سوی مسئولان انضباطی فدراسیون فوتبال حمایت قاطعانه‌ای آنگونه که داوران می‌گویند و می‌خواهند انجام نمی‌شود.

برای ارزیابی عملکرد داوران و تشکیلات داوری در سال 91 خبرگزاری فارس با برخی از منتقدان و مسئولان داوری و مستعفی فوتبال گفت و گو کرد و همه آنها دیدگاه‌های انتقادی خود را گفتند اما نمی‌خواستند نامی از آنها برده شود. به همین دلیل  انتقادهایی که از تشکیلات داوری شده حرف دل منتقدان و کارشناسانی است که دوست نداشتند به هر دلیلی نام‌شان برده شود. 

* نامزدی یک تیم داوری برای قضاوت در جام جهانی

بزرگترین نقطه مثبت تشکیلات داوری فدراسیون فوتبال را نامزدی یک تیم داوری از ایران برای قضاوت در جام جهانی 2014 در برزیل است. 

علیرضا فغانی، رضا سخندان و حسن کامرانی‌فر تیم داوری از ایران است که برای قضاوت در جام جهانی 2014 برزیل کاندیدا هستند. این بزرگترین نکته مثبت دپارتمان حسین عسگری برای فوتبال ایران است.

خود حسین عسگری در این زمینه می‌گوید: بهتر است که کارشناسان در مورد نقاط مثبت داوری نظر بدهند اما من و همکارانم تمام تلاش‌مان را کرده‌ایم که علیرضا فغانی، سخندان و کامرانی‌فر نامزد قضاوت در جام جهانی شوند. لابی‌های زیادی انجام شد. با این حال از این به بعد دیگر به لابی بستگی ندارد و عملکرد این سه داور در قضاوت‌های بین المللی نقش تعیین‌کننده‌ای در انتخاب آنها دارد.

رئیس دپارتمان داوری در مورد شانس انتخاب فغانی می‌گوید: فیفا هنوز سهمیه‌های داوری را برای قاره‌های مختلف اعلام نکرده اما طبق روال گذشته حداقل سه تیم داوری از آسیا به جام جهانی خواهد رفت. شاید هم این سهمیه‌ها  افزایش پیدا کند که دلیلش عملکرد خوب داوران آسیا در جام جهانی گذشته بوده است.

نیشی مورا ژاپنی، الغمدی عربستانی و ایرماتوف ازبکستانی در جام جهانی 2010 قضاوت خوبی داشتند. بنابراین شاید قاره آسیا 4 سهمیه داوری در جام جهانی داشته باشد. که اگر اینگونه شود شانس فغانی هم برای حضور در جام جهانی برزیل زیادتر می‌شود.

* استرس داوران عامل اصلی اشتباه‌ها

منتقدان داوری معتقدند که استرس زیاد داوران  هنگام ورود به میدان یکی از مهم‌ترین دلایل اشتباه‌های تاثیرگذار داوران است. گفته می‌شود داوران به دلیل هجمه‌های زیاد به داوری و همچنین عدم ارتباط صمیمی و دوستانه عسگری، با استرس به میدان می‌روند زیرا می‌ترسند اگر اشتباه تاثیرگذاری انجام بدهند با توبیخ شدیدی از سوی مسئول دپارتمان داوری مواجه شوند.

عسگری در این زمینه می‌گوید: استرس و افت روحی برخی داوران به تشکیلات داوری ارتباطی پیدا نمی‌کند. ممکن است یک داور به دلیل مشکلاتی که در زندگی شخصی‌اش رخ بدهد چند هفته‌ای نتواند قضاوت ایده‌آلی داشته باشد. ما از داوران می‌خواهیم که اگر مشکلی برایشان پیش می‌آید به ما خبر بدهند و بگویند که در شرایط ایده آل روحی و روانی نیستند تا کمتر به آنها قضاوت بدهیم. قصد دخالت در امور شخصی زندگی‌شان را نداریم اما وضعیت روحی و روانی‌شان را به ما اطلاع بدهند.

وی در مورد توبیخ داوران هم معتقد است که وقتی داوری خوب قضاوت می‌کند باید تشویق شود و داوری هم که بد قضاوت می‌کند باید جریمه و تنبیه شود اما باز هم به داوران احترام می‌گذاریم و محرومیت آنها را رسانه‌ای نمی‌کنیم. من نمی‌توانم داوری که اشتباه تاثیرگذار داشته را تشویق کنم.

*بی‌انگیزگی داوران همیشه در صحنه!

در لیگ برتر این فصل برخی از داوران مدام سوت زده‌اند. محسن ترکی، محسن قهرمانی، سعید مظفری‌زاده، علیرضا فغانی از جمله داورانی بودند که  قضاوت‌های زیادی داشتند و همین قضاوت‌های مدام باعث بی‌انگیزگی شده است و اشتباهات این داوران ممتاز هم بیشتر به چشم آمده از سویی دیگر داورانی که هر چند هفته یکبار به میدان رفته‌اند به دلیل دوری از میادین مرتکب خطاهای بیشتری شده‌اند.

حسین عسگری اما می‌گوید داوران هم مثل بازیکنان هستند. توانایی‌های آنها متفاوت است همانطور که یک تیم 25 بازیکن دارد و فقط یازده بازیکن اصلی هستند در داوری هم برخی داوران توانایی بیشتری دارند. نمی‌توانم به همه داوران به یک اندازه قضاوت بدهم.

 

 

*دعوای تشکیلات دپارتمان و کمیته

در حالیکه طبق قوانین باید کمیته داوران سیاست‌گذاری‌های کلان داوری را انجام بدهد این دپارتمان است که تصمیم‌گیرنده است و حتی برخی از اعضای کمیته داوران به دلیل اینکه هیچ نقشی در برگزاری کلاس‌ها و سیاست‌های کلان داوری ندارند استعفا کرده‌اند. با این حال حسین عسگری می‌گوید این حرف‌ مخالفانش است وگرنه در کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا هم دپارتمان نقش کلیدی دارد.

عسگری که خودش عضو کمیته داوران آسیا است می‌گوید: مگر من می‌توانم برای کلاس‌های داوری در آسیا و انتخاب مدرسان تعیین تکلیف کنم. البته در جریان امور قرار می‌گیرم اما در جریان ریز امور داوری فوتبال آسیا قرار نمی‌گیرم زیرا وظیفه دپارتمان داوری AFC است.

*داوران قاضیانی همیشه مقصر

آنچه مسلم است اینکه داوری در فوتبال ایران هم مثل سایر بخش‌های دیگر این ورزش پرهیجان اشکالات و ایرادهایی دارد اما اینکه برخی داوری فوتبال ایران را عقب‌تر از فوتبال‌مان می‌دانند درست نیست در بدترین حالت باید گفت داوری فوتبال ایران همگام با فوتبال باشگاهی و ملی ما قدم برمی‌دارد.

داوران قاضیان زحمتکش مستطیل سبز هستند داورانی که در آسیا بازی‌های حساسی را هم در رده باشگاهی و لیگ قهرمانان آسیا و هم در رده ملی سوت می‌زنند اما گاهی اوقات در قضاوت بازی‌های داخلی و مسابقاتی به مراتب آسانتر در لیگ برتر ایران به مشکل برمی‌خورند که شاید بخش اعظم این مشکلات مربوط به همان استرس داوران است. استرسی که به دلیل هجمه مربیان و بازیکنان و مدیران باشگاه‌ها از یک طرف و شنیدن رکیک‌ترین الفاظ در جریان یک بازی از طرف دیگر است.

 

 

این مسایل  توانایی‌های فنی داوران را  گاهی به کمتر از نصف کاهش می‌دهد و شائبه‌هایی در اذهان ایجاد می‌کند. شائبه‌هایی که گاهی اوقات با بی انصافی از سوی برخی مربیان و مدیران بیان می شود و پاکی فوتبال را هم زیر سوال می‌برد در حالیکه اشتباه داوری در تمام دنیا وجود دارد اگر هم جزیی از فوتبال نباشد اما عارضه‌ای برای کل فوتبال دنیاست.

داوران  ایرانی کمترین دستمزد را نسبت به بازیکنان و مربیان می‌گیرند اما بیشترین فشار روانی را در این فوتبال تحمل می‌کنند. فشاری که بخشی از آن از سوی مربیان بازنده‌ای است که نمی‌خواهند اشتباه‌های خودشان را قبول کنند و مقصر همه ناکامی‌ها را داوران می‌نامند. داوران قاضی‌های همیشه مقصر هستند.

 

* نقش اصفهانیان چیست؟

شاید یکی از نقدهای مهم و اساسی به داوری مشخص نبودن نقش فریدون اصفهانیان به عنوان رئیس کمیته است. هر چند که نباید از مدیریت علی کفاشیان هم به راحتی گذشت.

اوضاع لیگ به سمتی می رود که تیم های صدرنشین، تیم هایی که به دنبال کسب سهمیه آسیا هستند و تیم هایی که در معرض سقوط قرار دارند، روی داوری ها حساس شده اند. هر چند که مذمت مدیرانی که با یک شکست و یا اشتباه داوری به شکل بدی برآشفته می شوند و انواع و اقسام انگ ها را به داوران و کمیته داوری می زنند، جای دفاع ندارد اما کاش روزی هم برسد که کمیته داوران متوجه شوند یک باشگاه برای رسیدن به اهدافش هزینه های زیادی می کند و یک اشتباه تاثیرگذار داور شاید یک تیم را از اهدافش دور کند. شاید اگر فریدون اصفهانیان قاطعیت بیشتری در مدیریت خود خرج کند این گونه بین داوران ، پیشکسوتان داوری و حسین عسگری به عنوان رئیس دپارتمان داوری و اعضای مستعفی کمیته داوران که شامل مسعود مرادی و محمد فنایی اختلاف پیش نمی آمد.

چرا باید کار به جایی برسد که محسن ترکی صحبت از خداحافظی کند؟

شاید بهتر است کمیته داوران در سیاست های رفتاری خود تغییراتی دهد چرا که بهانه هجمه به داوران نمی تواند توجیه خوبی برای صدای اعتراض داوران باشد.

دو سال قبل فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت حقوق داوران افزایش پیدا کند و این اتفاق هم افتاد اما با این حال خبرها حاکی از آن است که هنوز مطالبات زیادی به داوران باقی مانده است. در تازه ترین حقوقی که برای داوران واریز شده خبری از پاداش و اضافه کار نیست. آیا این مسائل نمی تواند انگیزه های یک داور را کاهش دهد؟ کاش اصفهانیان اگر اختلافی در مجموعه خود می بیند به جای صحبت های پنهانی و درگوشی و یا سکوت برای نشان دادن اعتراض خود نوع دیگری از مدیریت را در دستور کار خود قرار دهد.

در روزهای پایانی سال هجمه به داوران اضافه تر شده و این در شرایطی است که باید دید علی کفاشیان چه تصمیمی برای بهبود بخشیدن به این اوضاع دارد.

البته باید این سوال را هم پرسید که کمیته انضباطی برای حمایت از داوران چه راهکارهایی دارد و چه کارهایی کرده است.

پنج شنبه 3 اسفند 1391برچسب:, :: 22:31 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 

 جمعه 4 /12/91     ساعت 16:00 
 
 
تاسیسات دریایی ایرانیان _  نیک اندیش اصفهان 
 

عبدالحمید باقری - حسین امیری - مجید اکبری - سعید دل انگیز
 
ناظر : صدرالدین موسوی
 
 
هیئت فوتبال قزوین _ گیتی پسند نوین
 

وحید عرض پیما - مجید فراهانی - سید حسن موسوی - وحید سلیمانی
 
 
ناظر : هرمز مشفق

 به گزارش خبرگزاری فارس، داوران فوتبال در اعتراض به بی توجهی مسئولان فدراسیون نسبت به آنها، عدم افزایش دستمزدها و عدم برخورد انضباطی مقتدرانه با توهین کنندگان به داوری تصمیم گرفته اند که بازی های هفته بیست و هفتم را با یک ربع تاخیر آغاز کنند.

هفته بیست و هفتم لیگ برتر در روزهای پنج شنبه، جمعه و شنبه برگزار می شود. امروز سه تیم صدرنشین استقلال، سپاهان و تراکتورسازی برابر حریفان خود به میدان می روند.

به گزارش فارس، مدتی است که علیه داوران هجمه های زیادی می شود و داوران انتظار داشتند کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با این رفتارها برخورد قانونی و مقتدرانه ای داشته باشد که با وجود وعده های داده شده، چنین اتفاقی رخ نداد.

 به گزارش سایت رسمی فدراسیون،

جمعه ۴ اسفند
آلومینیوم - پرسپولیس -ساعت ۱4:30-خلیج فارس-بندرعباس
احمد صالحی-حسن کامرانی فر-جمشید محمدی-زاهد بحرینی
سایپا - ذوب آهن -ساعت ۱۶:۰۰-انقلاب-کرج
حسین زرگر-رسول فروغی-مهدی ناصحی-بیژن حیدری-ناظر-مسعود فلاح
فولاد - پیکان - ساعت ۱۶:۰۰- تختی-اهواز
یداله جهانبازی-محمدرضا ابوالفضلی-قهرمان نجفی-بابک وسیله بر- ناظر-محمود رفیعی
شنبه ۵ اسفند
مس کرمان - راه آهن-ساعت: ۱۵:۳۰-امام علی-کرمان
موعود بنیادی فر-بابک داوری-سعید قاسمی-امید سعید فر- ناظر-غلامرضا سلیمانی
نفت تهران - گهر دورود- ساعت ۱۶:۰۰-شهید دستگردی-تهران
شاهین جاج بابایی-محمدرضا منصوری-ایوب غلامزاده-رسول رهبرفام ناظر-غلامرضا بهروان
داماش گیلان - -صبای قم- ساعت ۱۶:۰۰-شهید عضدی-رشت
جواد شرفی-محسن فریمانی-مهدی الوندی-حسن اکرمی- ناظر-علیرضا یزدانی

 به گزارش سایت رسمی فدراسیون،

جمعه 4/12/91- ساعت 16
راه ساری – فرش آرای مشهد – سیدرسول حسینی ساری
اصغر علی بیگی – محمد علی ترحمی – عبدالحسین شاهی – مرتضی جانبکلو – ناظر: جواد فهیمی راد
ملی و حفاری اهواز – میثاق تهران – نفت اهواز
یحیی حسینی – فردین مبارکی – قباد فتح الهی – حسن عرفانی – ناظر: عبدالکریم سیستانی
شهرداری تبریز – لبنیات ارژن فارس – شهید پورشریفی تبریز
جواد غلامزاده – رضا فلاح زاده – زیاد فروتن – کمال بایزیدی – ناظر: محمد فرجی
گاز خوزستان – صبای قم – شهدای گاز اهواز
محمود نصیرلو – رضا ترابی – فرامرز حسینیان – نریمان آزادیان – ناظر: علیرضا رجبی
شهید منصوری – شهرداری ساوه  - هفتم تیر قرچک
جم تاج مهجور – امیرحسین ملکی – ایمان غلامی – امید سهرابی – ناظر:  منوچهر نظری
هلال احمر آ.شرقی – گیتی پسند – هلال احمر تبریز
حسین شاه مرادی – محسن زواره ای – حسن کشاورز – ولی صفارها – ناظر: نعمت کریمی 

 به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، اسامی داوران دیدارها به شرح زیر است:

پنجشنبه 3 اسفند 91
تراکتورسازی تبریز- فجر شهید سپاسی، ورزشگاه یادگار امام تبریز، ساعت 16
تورج حق وردی، سعید علی نژادیان، سخاوت سلیمان نژاد، حمید حاج ملک، ناظر داوری: بهرام مهر پیما
فولاد مبارکه سپاهان- ملوان بندرانزلی، ورزشگاه فولاد شهر اصفهان، ساعت 16
محسن قهرمانی، رضا سخندان، غلام آموزگار، محمد حسن زاهدی فر، ناظر داوری: هدایت ممبینی
استقلال تهران-نفت آبادان، ورزشگاه آزادی تهران، ساعت 19
علیرضا فغانی، محمد رضا کهوری، آرمان اسعدی، علیرضا اکبریان، ناظر داوری: محمد علی فروغی

 عسگری: سه داور برای قضاوت در رقابتهای زیر14 آسیا انتخاب می شوند

 
حسین عسگری رئیس دپارتمان داوری درباره گزینش داوران برای رقابتهای مقدماتی قهرمانی زیر14 سال آسیا به نکاتی اشاره کرد.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، عسگری در این باره گفت: رقابتهای مقدماتی زیر14 سال در گروه چهارم آسیا سال آینده در مشهد برگزار می شود و کنفدراسیون فوتبال آسیا از فدراسیون فوتبال ایران خواسته تا سه داور را برای قضاوت در این رقابتها معرفی کند.
وی ادامه داد: به همین دلیل روز جمعه 4 اسفند آزمون انتخابی از نفرات معرفی شده استانها انجام خواهد شد. آزمون کتبی این گزینش روز جمعه ساعت 10 صبح در سالن روابط عمومی فدراسیون فوتبال برگزار می شود.
عسگری در پایان گفت: زمین ورزشگاه دستگردی از ساعت 12 تا 14 روز جمعه برای آزمون کمیته داوران روی پیست تارتان در نظر گرفته ایم
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان داوری فوتبال و آدرس davaraneparsi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان