داوری فوتبال
جدیدترین اخبار داوری فوتبال ایران وجهان
چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, :: 21:15 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 برنامه نود این هفته در یک جنگ و جدل لفظی بین آقای عسگری از مسئولین کمیته داوران فدراسیون فوتبال و هوشنگ نصیر زاده از کارشناسان داوری کشور ، گوی رو در رو قرار دادن بزرگان ورزش کشور را از دیگر برنامه های تاکنون پخش شده 90 ربود ! 

شاید دیدن پرخاش های آنچنانی و حواشی آن در آنوقت نیمه شب برای بسیار جالب بود ، اما به عمق فاجعه !!! که می اندیشیم ، فساد حاکم بر فوتبال مان بیشتر عیان میشود ! کار به جائی رسیده که مردانی که باید برای جوانان ورزشدوت و بخصوص فوتبالدوستان الگو باشند ، چنان پته همدیگر را روی آب می ریختند که اگر نزد همدیگر بودند و نبود بُعد مسافت ، که نصیر زاده از تلویزیون خوزستان روی خط آمده بود ، هر آن احتمال می رفت که یکی از دو طرف باعث مرگ دیگری شود ! 
براستی ببین کشتی شکسته و در امواج طوفان افتاده فوتبال کشورمان به چه ورطه ای هولناکی افتاده است که دو موسپید کرده فوتبال کشور چنین بی رحمانه و بدون در نظر گرفتن همه جوانب چنین بی پرده آّب پاکی ، بر روی رفاقت چندین و چند ساله خود می ریزند ! 
باید افسوس خورد بر حال این فوتبال و وبزرگانش که خود باعث از بین رفتن حرمت کوچک و بزرگی شده اند ، اما در منصب تصمیم گیری برای کار بسیار قضاوت داوری نشسته اند ! و شب و روز در نشریات و برنامه های ورزشی صدا و سیما درس اخلاق ورزشی می دهند !
چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, :: 21:14 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 در هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا تیم داوری از ایران در گروه G رقابت ها دیدار سئونگنام کره جنوبی و سانتارکوئیست استرالیا را قضاوت می کنند.

سعید مظفری زاده، سعید علی نژاد و علیرضا کهوری داوران ایرانی هستند که چهارشنبه ۳۰ فروردین ساعت ۱۹ به وقت محلی در سئول این بازی را سوت خواهند زد.

کای لام از هنگ کنگ داور چهارم است و لیو از چین نظارت این مسابقه را بر عهده دارد.

 

تیم داوری سنگاپوری بازی پرسپولیس ایران و الهلال از قضاوت این دیدار در تهران انصراف دادند.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، این دیدار که روز 12 اردیبهشت ماه در ورزشگاه آزادی برگزار می شود را قرار بود تیم داوری از سنگاپور قضاوت کنند اما دبیرکل فدراسیون فوتبال سنگاپور 5 روز پیش در نامه ای به الکس سوسی دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده به دلیل مشغله این داوران در اس لیگ (لیگ برتر سنگاپور) این داوران نمی توانند به تهران بیایند و اعلام انصراف کرده اند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا این اتفاق را به اطلاع فدراسیون فوتبال ایران رسانده و اعلام کرده در این باره تصمیم مقتضی گرفته خواهد شد.

چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, :: 13:33 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 

اسامی داوران قضاوت کننده در لیگ دسته دوم فوتسال از سوی کمیته داوران اعلام شد.

 به گزارش سایت رسمی فدراسیون,

24/1/91-هفته دوم-ساعت 16:00

میلاد تنکابن-مقاومت البرز

سعید عباسی-سید سجاد فتحی-مسعود شفیعی-وحید سکوتی

کیان اصفهان-دایتی شیراز

آرمان قنبرزاده-مهدی صفایی-سید علی عبدالهی-سید مرتضی علوی

سجاد زابل-مقاومت چهارمحال و بختیاری

علیرضا فولادی-علی کشانی-فرزاد رضایی-سعید دل انگیز

برق شیراز-پولاد گسترش لرستان

حسن نوری-جواد آماره-احمد شکرانه-احمدرضایی

جام جم یزد-مس رفسنجان

حیدرعلی عسکری-صادق محمدی-مصطفی باقرزاده-سید مجتبی خویشاوندی

25/1/91- هفته دوم-ساعت 16:00

همیاری اراک-بنیاد مسکن هرمزگان

فیروز ممبینی-بابک پورشجاعی-عیسی حقی-داریوش نادری

گیتی پسند نوین-شاهین لردگان

کورش هاشمی-روح اله مطهری-سید علی میر عبدالهی-سید مجتبی علوی

شهرداری نکا-بیمه حدیث قزوین

محمد غفاری نژاد-میلاد پناهیان-مهدی لارزی-ایمان باستان

سالکو شاهرود-اپتک کرج

بهمن پور خسروانی-حسین توانا-علی قهرمانی-صفرعلی خاندوزی

باربن قزوین-هیات فوتبال همدان

زیاد فروتن-شمس اله اخوان-محمدعلی زاده-مرتضی شعبانی

شهدای جلین گرگان-شوپی ملارد

سید مهدی حسینی-سعید الوندی-مرتضی قدیری-علی قدرتی

سایپا اردبیل-افزون پلاست کاشان

کمال بایزیدی-رامین باران روزی-بهنام اختیاری-اصغر زاهد پور

 

چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, :: 13:31 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 

کمیته داوران اسامی داوران هفته چهارم لیگ برتر فوتسال را اعلام کرد.

 

 جمعه 25/1/91

اقتدار فردوسی مشهد – ملی حفاری اهواز

آیدین عامری – سحر احمدی – محبوبه میراحمدی – حمیده مرادی

یکشنبه 27/1/91

فولاد ماهان سپاهان – حجاب قزوین

شهرزاد ملکی – دیانا عبداله زاده – سمیه پودینه – حمیده مرادی

نیوساد گیلان – وحدت ساری

پرستو عرفانی – سپیده سنجری – لیلا آقاجانلو – مرضیه پناهی

دوشنبه 28/1/91

شاهین بندرعباس – فرهنگ ایثار

مهدیه رشیدی رنجبر – وحیده رنجبری – اعظم حسینی – طاهره حسین خانی

 
چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, :: 13:29 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 

کمیته داوران اسامی داوران دیدار سپاهان و پیروزی از هفته سی ام لیگ برتر را اعلام کرد.

 

 

به گزارش سایت رسمی فدراسیون، دیدار بین تیم های سپاهان و پیروزی که فردا ساعت 17 در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار می شود،  محسن ترکی به عنوان داور وسط، علیرضا کهوری و بابک داوری به عنوان کمک های اول و دوم و امیرحسین فتاحی به عنوان داور چهارم این دیدار قضاوت خواهند کرد.


 

کمیته داوران اسامی داوران هفته دوم دور برگشت لیگ دسته یک  فوتسال بانوان را اعلام کرد.

پنجشنبه 24/1/91 – ساعت 30/10

شهرداری اشکنان – شهرداری تبریز

مهدیه رشیدی رنجبر – مرضیه پناهی – الهام مخبر – طاهره حسین خانی

شهید منصوری قرچک – هیئت فوتبال شهریار

سپیده سنجری – اعظم حسینی – زهرا اطمینان – حمیده مرادی

هیئت فوتبال اصفهان – شمشاد دلیجان

شهرزاد ملکی – مائده علی نقی حسینی – سمیه پودینه نسیم پیله ور

پالایش گاز ایلام – جامعه اسلامی کارگران آ.شرقی

سمیه یدی – نسیم علاف پور – نسیم نیری – فریبا کعبی

هیرسا ورزش – بازرگانی احسان بهار

مرجان موحدی – وحیده رنجبری – سحر احمدی – آیدین عامری

آرسن میناسیان – متین وارنا

شکوفه مهینی – منیژه اکبریان – لیلا آقاجانلو – سمانه کریمی

 

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه برخورد کمیته انضباطی در موارد توهین به داوران باید فوری و قاطع باشد،گفت: طبق قانون فصل آینده مسئولیت کمیته داوران را بر عهده خواهم گرفت. 
فریدون اصفهانیان در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص وضعیت داوری فوتبال ایران و حواشی پیش آمده در دیدار تیمهای فوتبال پرسپولیس و داماش ضمن بیان مطلب فوق گفت: این فحاشی ها در همه جای دنیا اتفاق می افتد و ما باید با توجه به ظرفیت ها و داشته ها خود حرکت کنیم.

وی در همین خصوص افزود: هرگونه اهانتی که به داور یک بازی صورت گیرد محکوم است اما این موضوع نباید باب شو تا یک داور هنگامی که مورد اهانت قرار می گیرد بازی را قطع کند هرچند که قانون پنجم داوری در این خصوص اختیاراتی به وی داده است.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که آیا نبود برخورد قاطع و جدی توسط کمیته انضباطی در مواردی که یک داور مورد توهین و یا ضرب و شتم قرار گرفته باعث چنین عکس العمل هایی توسط داوران در جریان بازی ها می شود، اظهار داشت: ما در این خصوص دو یا سه بار جلساتی را بین کمیته داوران و کمیته انضباطی برقرار کردیم که آخرین آن چند روز پیش بین اعضای کمیته انضباطی، کمیته داوران و هیئت رئیسه برگزار شد که اعلام رای فوری بازی پرسپولیس و داماش در نتیجه این جلسات بوده است.

وی در همین خصوص افزود: اجرا نشدن به موقع آیین نامه انضباطی و بازنگری نشدن قوانین این آیین نامه در خصوص اهانت و بی احترامی به داوران در خصوص مشکلات اخیری که بوجود آمده تاثیر زیادی داشته است. قوانین در آیین نامه انضباطی باید به گونه ای باشد که بازدارنده باشد و جرایم نیز باید طوری در نظر گرفته شود که تاثیر گذار بوده نه اینکه جریمه نقدی را درنظر گرفته شود که به اندازه پول چای یک بازیکن باشد و یا رقمی برای باشگاه به حساب نیاید.

اصفهانیان با تاکید بر اینکه برخورد کمیته انضباطی در مواردی که به داوران توهین می شود باید فوری و قاطع باشد، در پاسخ به این پرسش که آیا مسئولیت کمیته داوران را برعهده خواهید گرفت، گفت: طبق قانون یکی از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال باید مسئولیت کمیته داوران را بر عهده بگیرد، با توجه به اینکه در این خصوص من تنها عضو هیئت رئیسه هستم که دستی بر آتش دارم و دوستان از من خواسته اند که این مسئولیت را بر عهده بگیرم، در فصل آینده رقابتهای لیگ برتر این مسئولیت را بر عهده خواهم گرفت.

عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال در همین خصوص تاکید کرد: هرفردی دارای نقاط ضعف و قوتی است اما من برای پذیرش مسئولیت کمیته داوران برنامه هایی دارم که می خواهم با اجرای آن تا حدود زیادی از مشکلات موجودی که در داوری فوتبال ایران وجود دارد کاسته شود.

 

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با اعلام رای دیدار پرسپولیس - داماش نشان داد که یا در نوع تصمیم گیری خود جهت گیری می کند و یا توانایی تصمیم گیری صحیح ندارد. 
به گزارش خبرنگار مهر، دیدار تیم‌های پرسپولیس - داماش گیلان که با نتیجه 2 بر یک در واپسین لحظات دیدار در حال به پایان رسیدن بود با تصمیم عجیب محمود رفیعی متوقف شد و کمیته انضباطی هم بسیار فوری حکم این بازی را اعلام کرد. باخت 3 بر صفر پرسپولیس، کسر دو امتیاز از تیم میزبان یعنی پرسپولیس و جرایم نقدی برای دو باشگاه و محرومیت داور و تشویق مالی علی کریمی.

اسماعیل حسن زاده در خصوص این رای عنوان کرده که برای بهبود وضعیت ورزشگاه ها اینچنین فوری به اتخاذ چنین تصمیمی مبادرت کرده است حال آنکه شواهد نشان می دهد وضعیت ورزشگاه های ایران امری نیست که با تصمیماتی از این دست بهبود یابد. سال هاست ورزشگاه های ایران مورد تهاجم تماشاگران قرار می گیرد و صدای فحاشی در آنها طنین انداز می‌شود. 



سال گذشته در حین دیدار تیم‌های چوکای تالش و شهرداری دزفول، داور مسابقه، سعید شمس، از سوی کادر فنی و بازیکنان چوکا بشدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت تا آنجا که پخش صحنه های این دیدار دل هر بیننده ای را به درد آورد. در آن زمان رئیس کمیته انضباطی که خود وی نیز تالشی است برای اعلام حکم این فاجعه دردناک، یک ماه وقت تلف کرد. چگونه است که آن روز حسن زاده به فکر بهبود وضعیت ورزشگاه ها نبود اما در دیدار تیم های پرسپولیس - داماش که کوچک ترین اهانت و اعتراضی از سوی بازیکنان به داور نشد، کمیته انضباطی چنین تصمیمی اتخاذ کرده و جالب اینکه زمانی را هم برای فرجام‌خواهی باشگاه پرسپولیس اعلام نکرده است.

کمیته انضباطی از کنار جنجال ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز در حین برگزاری دیدار تیم های تراکتورسازی - استقلال که منجر به شکسته شدن صدها صندلی و پرتاب گلوله های برف به سوی بازیکنان شد، بسادگی گذشت. چرا کمیته انضباطی در آن زمان به فکر اصلاح ورزشگاه ها نیفتاد؟ 

علی کریمی به هنگام فحاشی تماشاگران به رفیعی گفته بود امیدوار است که تحت تاثیر نظرات دیگران قرار نگیرد و داور مسابقه به کاپیتان پرسپولیس اطمینان خاطر داده بود که چنین نیست. اما براستی کریمی چه چیزی دیده که چنین خواسته ای را از رفیعی مطرح کرد؟

اکنون اگر چنین قانونی باب شود و تماشاگران دست به فحاشی گذاشتند - که متاسفانه به نظر می رسد بازهم ادامه خواهد داشت مگر آنکه فکری اساسی و جدی برای ورزشگاه ها اندیشیده شود - چه تضمینی وجود دارد که حتی تماشاگر تیم رقیب اقدام به فحاشی نکند تا بازی متوقف شده و آن یکی تیم بازنده شود؟ کمیته انضباطی به این ابعاد تصمیم خود اندیشیده است؟
سه شنبه 22 فروردين 1391برچسب:, :: 20:18 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 به گزارش سایت داوران فوتسال ایران و به نقل از کمیته داوران فدراسیون فوتبال داوران مرحله دوم گروهي مناطق بزگسالان كشور- خوي اعلام شد.
این مسابقات از تاریخ 23/1/91 و تا تاریخ 25/1/91 ادامه خواهد داشت.

داوران این دوره از مسابقات:


1. سيد محسن زواره‌اي تهران

2. مجيد فراهاني تهران 

3. مهدي مرشدي آذربايجانشرقي

4. محمد حيرتي آذربايجانشرقي

5. ميرهادي اسماعيلي آذربايجانشرقي

6. حسن كشاورز قزوين

7. فردين مباركي كردستان

8. حميد قدسي راغب همدان

ناظر داوري: فرهاد خلفی
نماينده فدراسيون: محمد پيروزرام

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان داوری فوتبال و آدرس davaraneparsi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان